hjälp med utkik????!!

milton

Medlem
6 nov 2012
38
0
1
umeå
hej!
försöker hitta en bra "första skoter" men det går inte så bra..
jag har kört skoter väldigt länge så jag kan alla grunder om man kan säga så ;)
det jag är ute efter är en skoter som håller måttet i både lössnö och på led, dvs en skoter som inte "sjunker" direkt man kommer på lite djupare/lösare snö. och den ska vara skön att köra på på leder.
jag är ingen mekaniker och kan ingen om att skruva i skortar, så en skoter man inte behöver meka i så mycket skulle vara till stor hjälp! vill inte heller ha en för hård skoter så runt 500 cc skulle passa perfekt :)

jag tänkte om någon har lust att hålla utkik lite på blocket på västerbotten/angränsande län runt västerbotten. den får inte kosta mer än 16000 kr. och ska vara pålitlig.
tack ännu en gång! mvh //felicia
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
http://www.blocket.se/vasterbotten/Ski_doo_MXZHO_670___98_44264420.htm?ca=1_11&w=2 ????

Haft en likadan själv som första skoter. En kanon skoter som är bra på leden och även i lössnön. Hade en 25mm fullblock matta på min och tog säg bättre i snön än ex Edge och Polaris IQ. Sitter ställbara dämpare runt om, så känner du att den är får hård eller för mjuk i fjädringen så går det ändra inom kort. Den har runt 110hk med ett gode bra skjuts för att vara en så pass gammal skoter. Körde den i 3 säsonger och behövde ALLDRIG ens röra motorn. Då var det så kallade "tonårskörning", en gode dampig tumme. Skulle säga att överlag att den är en bra första skoter.
Annars skull jag rekomendera: Polaris Edge 600, Skidoo mxz 600,583
 

milton

Medlem
6 nov 2012
38
0
1
umeå
http://www.blocket.se/vasterbotten/Ski_doo_MXZHO_670___98_44264420.htm?ca=1_11&w=2 ????