Undrar samma som Beretta...Vad tänkte du att jag tänkte?
RMK 144 är numera inte en "ren lössnömaskin" som den var förut,den är numera utrustad med switchbackens fotsteg som är bredare än f-n själv. Så en RMK 144" proride är egentligen bara en switchback med högre kammar och avsaknad av yttre vändhjul!Betänk att han jämför mellan en RMK 144 mot en 155 Assault.
Ren lössnömaskin mot en lössnöhybrid...
Det kan mycket väl vara så att RMK:n går lika bra eller tom lite bättre i lössnö än den längre Assaulten.....
Jo det är sant men jag tror ändå att en 144" tum går lättare än en matta på 155". Om man kör på plant underlag så är den längre bättre, men vid klättring så får den kortare mer snurr. Bärigheten är självklart bättre ju längre mattan är. Fler frågor på de?Undrar samma som Beretta...
En kortare maskin får ju kompensera med mer gas när snön blir djup, för att ta sig fram...
Den längre går bättre uppepå snön och behöver gasa mindre...
Hehe han tänkte kanske att motorn får jobba mindre eftersom det är kortare matta och lägre kammar vilket kan ha betydelse, men en 155 går såklart mycket bättre i lössnön.Undrar samma som Beretta...
En kortare maskin får ju kompensera med mer gas när snön blir djup, för att ta sig fram...
Den längre går bättre uppepå snön och behöver gasa mindre...
Ja, det var väl samma som de ovanför redan skrivit..Vad tänkte du att jag tänkte?
Nej, okej.RMK 144 är numera inte en "ren lössnömaskin" som den var förut,den är numera utrustad med switchbackens fotsteg som är bredare än f-n själv. Så en RMK 144" proride är egentligen bara en switchback med högre kammar och avsaknad av yttre vändhjul!
Så jag hävdar fortfarande att en 800 asshole går bättre i snön än en switchback/rmk 600 144" proride,du får gärna bevisa motsatsen!
130hk 4-takt,väger ju 50-60kg mer...lätt å räkna ut resultatet,nu är det ju en"lätt"polaris det diskuteras om,det resonemanget funkar ju om man alltid tänkte åka 2st.på polarisen,när man är ute å kör...Skulle jag köpa en 600 så skulle valet falla på en kortare matta. Vet själv att 130 fyrtakts hk är i underkant vid 4 meters matt längd. Skulle jag byta maskin i dag skulle den inte vara utrustad med 4 meters matta och bara 130 hk.
Skickat från min MB525 via Tapatalk 2
Sant sant.130hk 4-takt,väger ju 50-60kg mer...lätt å räkna ut resultatet,nu är det ju en"lätt"polaris det diskuteras om,det resonemanget funkar ju om man alltid tänkte åka 2st.på polarisen,när man är ute å kör...
Precis,ska man köra puder,så,ju längre/högre kammar,desto bättre...tycker att rmk 144" inte är någon"rmk"igentligen(fel boggie,fel längd,fel fotsteg,fel dyna...)Spelar ju ingen som helst roll att en 144/51 matta snurrar mer varv om den inte bär upp och skottar undan snön! En 155/61 går 100 av 100 gånger bättre i snön! Bär upp maskinen bättre och skottar undan snön!
Och när 144 dessutom har switchbackchassie med feta fotsteg så hänger den upp sig direkt det blir djupt!
Jag har gått från 144 RMK till 155 RMK och det går inte jämföra ens!
Håller med, men bara till viss del. Det går tyngre, polarens RMK 600 155" har inte en chans mot min t.ex. när det går riktigt tungt. Inte för att min går lätt men RMKn går för fulla varv jämt.Spelar ju ingen som helst roll att en 144/51 matta snurrar mer varv om den inte bär upp och skottar undan snön! En 155/61 går 100 av 100 gånger bättre i snön! Bär upp maskinen bättre och skottar undan snön!
Och när 144 dessutom har switchbackchassie med feta fotsteg så hänger den upp sig direkt det blir djupt!
Jag har gått från 144 RMK till 155 RMK och det går inte jämföra ens!