Tips på vettig skoter kring 10k?

zz00zz

Aktiv medlem
23 feb 2012
52
0
1
Tja har funderat nu ett tag och har tänkt köpa en skoter för ca 10k är ganska mycket inne på en exciter men då har man hört så mycket negativt om dom När det kommer till lössnö.
Så vad kan man annars få för vettigt som man även tar sig fram i lössnö? för dom få pengarna?

Har provat en gls 3800 är det stor skillnad på den och excitern när det gäller lössnö?

Sorry om jag har postat i fel tråd.. :wondering:

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
nja 10-12k är svårt att få tag en Zr 600 i sf ska den vara ett ras om man ska få en sån för dom pengarna..
Du kan få en Zr för dom pengarna, men du får leta, antingen en 98 eller gå ner till 580n från -97. Ligger en 98a för 12 på blocket med lite fix. Båda skotrarna är ljusår bättre än excitern på/utanför leden och inte tala om effektskillnaden.

zz00zz

Aktiv medlem
23 feb 2012
52
0
1
Vad tror ni om en Xc 700 kring 98? tycker det verkar vara en riktigt bra skoter för pengarna..

Vilken röstar ni på?:
-Zr 600 kring 98?
-Yamaha Exciter 2?
-Polaris xc 700?
-Polaris xcr 440?
-Polaris xlt 600?

Vilken tycker ni och varför?:amuse:

Edit:Beror mest vilka pengar jag kommer till men är mest sugen typ på en Xc 700..

Skytt

Välkänd medlem
22 okt 2012
107
2
16
Örnsköldsvik
Hade lätt gått på Zr:en. Hade en 700 för längesen, var riktigt nöjd.
Men annars hade jag tittat på Lynx Rave, mycket skoter för pengarna runt 12-15k. Går säkert att få ner priserna lite

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
samma svar som på alla trådar med samma prisklass !

Polaris indy eller ac zr

Och hålla sig borta från xlt är bara skit snack !

Bara du inte trimmar den så går dom förevigt, hade själv en som gått 1643 när jag sålde den ! den går fortfarade. Alla dom milen med bara några slitage dels byten. Och jag är inte snäll med nån av mina skotrar.

700rorna har kraft så de räcker och blir över, lätt skruvade om de skulle bli nått med.

Fast får du tag på en zr så köp den zrens fjädring gör den väldigt bra, Dvs om de inte är nått fel på den, var bara noga att granska skicket på viktiga delar när du ska köpa äldre maskiner !

och förguds skull köp ingen exciter !

zz00zz

Aktiv medlem
23 feb 2012
52
0
1
samma svar som på alla trådar med samma prisklass !

Polaris indy eller ac zr

Och hålla sig borta från xlt är bara skit snack !

Bara du inte trimmar den så går dom förevigt, hade själv en som gått 1643 när jag sålde den ! den går fortfarade. Alla dom milen med bara några slitage dels byten. Och jag är inte snäll med nån av mina skotrar.

700rorna har kraft så de räcker och blir över, lätt skruvade om de skulle bli nått med.

Fast får du tag på en zr så köp den zrens fjädring gör den väldigt bra, Dvs om de inte är nått fel på den, var bara noga att granska skicket på viktiga delar när du ska köpa äldre maskiner !

och förguds skull köp ingen exciter !
Tack så mycket för det bra svaret det lutar nu mot zr eller xc/xcr får se om man kanske kan höja budgeten ;)