Testat den nu? LOL :nuts:Öhm.. Skotern står ju rakt upp i motlut..
Reser inte 137an lika mycket? Bor i Skellefteå så har inte hunnit köra mer än nån km ännu på min 137a pga av snöbristTestat den nu? LOL :nuts:
På min var fjäderspänningen på centern nästan maxad + att förspänningen bak bara stod på 2:an vid leverans.
Det var crazy!
Får du inte till det tillräckligt bra så är det som sagt bättre att göra en rear scissor relocate än att dra åt balatan och tappa fjädringsväg.
146 tum verkar vara det mest resvänliga Ski-doo kan erbjuda.
Jajjemän, blivit ett par timmar.Testat den nu? LOL :nuts:
På min var fjäderspänningen på centern nästan maxad + att förspänningen bak bara stod på 2:an vid leverans.
Det var crazy!
Får du inte till det tillräckligt bra så är det som sagt bättre att göra en rear scissor relocate än att dra åt balatan och tappa fjädringsväg.
146 tum verkar vara det mest resvänliga Ski-doo kan erbjuda.
Ta lös den vita plastringen genom att dra den rakt upp ur fästet.Menar du att man vrida den i sidled ett halft varv eller ska man vända ringen helt och hållet?
4st nya Freeride 154 i vårt gäng. Har åkt ca 11 mil varav 8 lössnö, tung snö och klättringar. Vi kör som vanligt helt enkelt. Ingen rem har gått ännu på nån maskin.Hur har ni det med remproblem pojkar? Har en freeride 154 som äter rem nånting jävulskt, några mil lössnö sen är det bara skrot av remmen. Och verkar vara alla freerides som har problem iår 3 bekanta med samma maskiner har samma problem
Man kan vrida på den. Annars kontaktar du din handlare. BRP har tagit fram nya "pluppar".Hej min vänstra sidokåpa har en tendens att släppa. Jag har för mig att jag har läst något om detta problem tidigare men hittade inget om det nu. Hur gör man för att åtgärda problemet visst var det någon plast ring man skulle vända på?
Låter inte bra alls...Maskinerna är köpta hos 3 olika handlare i Norrbotte. kör 391. Har rengjort allt med bromsrengöring före körning. Kör klicket 5 för att det överhuvudtaget ska orka varva i snön. Justerar remmen så fort det behövs och har kört in remmen ordentligt och förvarar den alltid i varmgarage så allt går lätt och fint när man ska ut på tur. Men somsagt några mil lössnö och fullgas så sprutar det remmar