Har nu lagt ~7 mil på Ny skotern, riktigt nöjd med den, lite väl resvillig men det visste jag den skulle vara så får justera så gott det går så den reser mindre.
Beror ju en del på v-kitet också från Christian "Diablo". Satte dit hans kit, som jag hade på min förra FR-12, och har 16 g i pinnen och kör på c#4, räknar med ett nerklick efterhand då den släpper efter mera, nu ligger den konstant på 79-8000 rpm. Då var det rätt tung snö i Kronogård där jag var och körde 2 dagar.
Då till det tråkiga, andra dagen jag körde så han jag några km, vi stannade på en myr och jag stängde av skotern. Efter det så vägrade skotern att känna igen d.e.s.s.-nyckeln, stog och provade starta och stänga av skotern säkert 20-25 min, då plötsligt så fungerade det igen.
Så höll den på hela dagen, stog en timme som längst, efter det så stannade jag den inte mera före den var på släpet!
Riktigt irriterande fel måste jag säga, den åker då till ÅF imorgon för omprogramering av nyckel och sen kommer jag kräva en extra d.e.s.s.-nyckel som reserv. Vägrar stå och bängla med nyckeln nå mer på en skoter för 16000 euro.
Nån annan med D.e.s.s. problem?
(Hade 2st m800 -13 och -14 med mig också, min gick ju för fasen bättre i snön än dom.
Dock lite oerfarna förare på dom...
)