Enda kategorin där skotern som inte är bäst på något vinner =)Något läsvärt för er som köpt Freeride 146: http://www.sledtrax.se/articles/1314/members/2013-12-17_21_deep/index.shtml
Enda kategorin där skotern som inte är bäst på något vinner =)Något läsvärt för er som köpt Freeride 146: http://www.sledtrax.se/articles/1314/members/2013-12-17_21_deep/index.shtml
Det är väl inte så mycket att svara på.enpatte, du har fortfarande inte svarat på mitt inlägg...
Jag tog i det bakre uttaget och där är det hela tiden. Men nu mera har vi ju till och med handvärmare på tomgång så kan nog nästan garantera det är så där fram också =)Hur var det med strömmatningen i kontakten som finns ovanför lyset under plastlisten? Bakom handskfacket så att säga? Är det matning redan på tomgång eller först över 2000 rpm?
Hur var det med strömmatningen i kontakten som finns ovanför lyset under plastlisten? Bakom handskfacket så att säga? Är det matning redan på tomgång eller först över 2000 rpm?
Finns ju färdigt hål i toppfacket. Behövde inte ens borra. Jag kör min GPS genom cigguttaget där under och det är 12V på tomgång.Sitter en kontakt vid kabeln till dessen, är de den du menar? Den har iaf spänning på tomgång. Jag kör min gps på den. Jag klippte bort kontakten och skarvadepå kablar till ett ciggutg (39kr på jula)
Toppfacket, Alltså de uppvärmda facket ovanför hastighetsmätarn? Blir de inte struligt att dra kabeln till gps'n om ciggutg sitter i facket? De måste ju bara funka om man köper gpshållaren som sitter uppepå facket? Jag har min gps på ett fäste på styrhöjjarn och kabeln utdragen vid styrstången. Ciggutg fick hammna i utrymet under hastighetsmätarn.Finns ju färdigt hål i toppfacket. Behövde inte ens borra. Jag kör min GPS genom cigguttaget där under och det är 12V på tomgång.
Ja precis det facket. Kabeln har jag dragit ut bakom hastighetsmätarn och sedan upp genom styrhöjaren till fästet på styret. Inget fel på ditt sett, men dumt att klippa kablar när det finns färdigt. Plug and Play!Toppfacket, Alltså de uppvärmda facket ovanför hastighetsmätarn? Blir de inte struligt att dra kabeln till gps'n om ciggutg sitter i facket? De måste ju bara funka om man köper gpshållaren som sitter uppepå facket? Jag har min gps på ett fäste på styrhöjjarn och kabeln utdragen vid styrstången. Ciggutg fick hammna i utrymet under hastighetsmätarn.
http://lmgtfy.com/?q=ski-doo+motor+stopper+supportFråga, Motorstoppet, som håller fan på motorn så den inte vrider sig för mycket, framför primärvariatorn.
Ska det justeras ända emot motorfästet - eller ska det vara lite spel därimellan?
Pos. 166, 172 mot 195?
Bild
stevo9 skrev:Little late but for sake of getting it out there in the event someone else needs this. The manual for my 2013 reads:
Skipped the first few remedial steps like take off the side panel
4. Loosen the three screws retaining the engine stopper to the engine support just enough to allow a vertical play (1/2 to one turn)
5. Insert a .5 mm (.02") feeler gauge in the engineer stopper opening
6. Place feeler gauge between engine stopper and rubber stop block (on engine)
NOTE: Do not insert the feeler gauge too deep, as it will pass over the bump at the surface of the rubber stop block and alter adjustment. See Illustration. Picture shows the feeler gauge next to the rubber stopper
7. Tighten screws to 10 N/m +- 2 N/m (89 lbf/in +-18 lbf/in) following the illustrated sequence, taking care not to pinch the feeler gauge.
Illustration shown tightening lower left first, top second, and lower right last (viewed from clutch side)
NOTICE: Serious pulley damage can occur if the engine stopper and its screws are not properly installed.
Ser faktiskt ingen nackdel i det. Borde väl vara bättre om motorn sitter stilla, för remmens skull iaf..Stumm!
Blir lite mer fina vibrationer men knappt kännbart.
För att krångla till det, den här var gul172 finns ju i en blå och en röd variant. Tror den blåa är från RS. Den är någon sväng högre, vill jag minnas.