Märkes***eritråden...

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Just det, Varför kör renskötarna bara Ski-doo och Lynx mestadels? (4e gången utan att nån gett ett riktigt svar)
Inte värt för "vanligt" folk att laga sådant skit så finns väl många övergivna brp ute i skogar och på fjällen. Med tillräckligt många vrak så kanske lapparna kunde plocka ihop några som fungerar och som dom har ständig ström av reservdelar till.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Lim är fortfarande inte ett dåligt sätt att montera ihop prylar på som så många vill få det till.
Dock är det väl lättare att ställa till det om man gör fel än om man bultar ihop skiten.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tur man varken har lim eller 800:a i mitt gamm härk då :noworry:
För isåfall hade han nog inte lyckats gått 2000mil utan att ha öppnat motor ;)


Tycker det är skitkul med old school modskotrar, tummar upp för den där...

men jag är inte säker på att den där är vad som kommer "rädda" polaris i denna tråd, då det är deras flaggskepp RMK som är under beskjutning =D
 

deaGEL

Välkänd medlem
30 apr 2012
252
1
18
norrland
Mycket illa kan man säga om Polaris, men dom är kung i snön.

Jag är inte ens märkes***, jag kör ju Arctic.
Prova klaga på hållbarheten på 800-motor istället!
är inte heller någon direkt märkes***, kör lite av varje, såg bilden på facebook och ville se lite försvarskommentarer
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Tycker det är skitkul med old school modskotrar, tummar upp för den där...

men jag är inte säker på att den där är vad som kommer "rädda" polaris i denna tråd, då det är deras flaggskepp RMK som är under beskjutning =D
Vänta bara tills jag får tag i en exciter motor och lite annat gött till everesten så ska du få se på RIKTIGT gammal modskoter, blir en arctic boogie och en 38mm matta på det också! :)

Men inga polarisdelar! Vill iallafall hinna provköra den innan just den delen går sönder...
 
W

wettrob

Har ni någon gång blivit så less på eran skidoo så att man bara vill hänga den jäveln? Det blev jag iallafall efter att vevstaken blev krokig när man skulle dra igång den, som tur så hände det i garaget och inte ute i skogen.
Vilken kvalité skidoo! den höll nästan 430mil, måste vara något rekord?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Summit rev 800 2007 (första med 800r motorn)

Blir du förvånad om den motorn rasar då har du inte gjort din hemläxa. Snygg skoter som faen när den kom.... Inte driftsäker dock...
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Summit rev 800 2007 (första med 800r motorn)

Blir du förvånad om den motorn rasar då har du inte gjort din hemläxa. Snygg skoter som faen när den kom.... Inte driftsäker dock...
jaså det låter så där när en rotax skär, skyller bara på att det var första året med den motorn. konstight att det är precis samma fel från 99 fram till nu på e-tecarna. men då kan vi ju säga så om polarisarna också, men det kan inte brp människor säga, för inget kan vara bättre än brp trots att det är kvalificerad skit
 

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
jaså det låter så där när en rotax skär, skyller bara på att det var första året med den motorn. konstight att det är precis samma fel från 99 fram till nu på e-tecarna. men då kan vi ju säga så om polarisarna också, men det kan inte brp människor säga, för inget kan vara bättre än brp trots att det är kvalificerad skit
Vilket fel?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
jaså det låter så där när en rotax skär, skyller bara på att det var första året med den motorn. konstight att det är precis samma fel från 99 fram till nu på e-tecarna. men då kan vi ju säga så om polarisarna också, men det kan inte brp människor säga, för inget kan vara bättre än brp trots att det är kvalificerad skit
Vilket fel lider 2007:an av som fanns 1999?

Jag hoppas att du inte säger fettad vev för den funkar skitbra så länge fettet är kvar.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Vilket fel lider 2007:an av som fanns 1999?

Jag hoppas att du inte säger fettad vev för den funkar skitbra så länge fettet är kvar.
är ju just det stora problemet, funkar skit bra då fettet är kvar, vilket svar. är ju det det aldrig är i princip. sen vet jag inte hur det är om det är kolvar med enkelringar även då den motorn eller hade dom dubbla ringar då, alltså 07?

och ska man resonera så där så finns det ju ingen dålig motor så länge dom går
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
"nån som argumenterar för ski-doo"
svaret han fick
lycklig över en skidoo med ett jävla diesel elverk till motor nej nej kan ju lika gärna kasta pengar i sjön och skita i näven som föder en. Bara bra att folk fortsätter köpa skiten så det finns fler riktiga maskiner över när vi andra ska ha en skoter