Märkes***eritråden...

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Ja, min skoter är sjukt rolig original. Har satt dit extralyset, men det blir inget annat.
Efter först svängen i fjällen så skulle jag inte ens våga ha turbo, skulle slå över hela tiden.
Ja nog har ja slagit runt mer än en gång med min :p man är lite för störd för att "fega" o släppa gasen... :O
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Pratade med en Summitägare idag, T-Motion gångjärnsystemet håller tydligen inte för hårt underlag, men dålig är det inte, nej nej. Tvärtom!, den har ju gått 12mil på samma tank, men stått på verkstan i två omgångar för boggien.

Men "dålig" är den inte....

Att få en BRP ägare att se svart och vitt vore som att få se en smidig Yamaha ägare med en smidig maskin.

Kommer aldrig att hända!
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Plocka bort motor, fjädring och matta på en M8000 ska du se den är ganska nära vikten av en BR. :)
Med skillnaden att en BR inte tål i närheten av samma våld som en modern skoter.
+en cylinder oljetank mm mm. Bara för Yamaha har tillverkat EN skoter som e bra går det inte på något vis att jämföra mot en ny.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
...och sist men inte minst i Polaris Pro RMK orginal verktygssats:



Finns nog större förpackningar också.
Nja.. Snarare något yamaha ägarna använder till att limma fast ögonlocken i pannan så att dom inte somnar bakom styret.
 

Mikael S

Välkänd medlem
13 dec 2010
134
0
6
Gävle
Mm sen kom tomten också :) 1.9kilo hk på rmk 600 1.6kilo hk på rmk 800. Nytro med första mcx kittet på 180hk har bättre effekt viktförhållande än en 800 pro-rmk alltså med sina 1.55 :)

visst Yamahan är tyngre men känns rapp med turbo till skillnad motför en slö 800