Märkes***eritråden...

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Finns det någon annan bransch där det är sånt satans märkes***eri?
Folk kan ju sitta och lovorda sitt märke in i döden, fast dom har inte ens provkört något annat :D
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Så du menar att Yamaha inte är skotrar men ändå så kom dina kära vänner borta på arctic och bad om att få en riktig motor som inte går sönder när man blåser lite lätt på den
Vem är behov av vem egentligen? Yamaha som aldrig haft ett bra chassi eller Arctic cat som har haft starkaste och hållbaraste motorn i flera år. Vet inte försäljningstatistiken på catterna men kan sätta en slant på att den med nytro motorn inte är storsäljaren.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Ända anledningen till att folk klagar på yamahas tyngd är för att de är klena soffpotatisar som inte vet vad muskler är.
enda anledningen till att folk köper yamaha är för att dom är data nördar som inte kan meka, men vill så gärna tro dom är världsmästare
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Håller med om att Yamaha har hållbaraste motorn, med vad spelar det för roll då chassiena är skit snabbare än en ski-doo äter vev.

Att de dessutom saknar allt vad effekt är gör ju inte saken bättre.
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Den här bilden dök upp i flödet på min fb i dag.
Jag har råkat ut för samma sak en gång då jag försökte köra upp en 6 tons grävmaskin på en vagn, det skulle inte förvåna mig om maskinen på bilden väger ungefär detsamma...

 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Vilket tattarbygge till släp må jag säga, hade inte fraktat hojen på den där ens.. Och om du tänker steget längre så är lådan på släpet precis vid brytpunkten, skotern var snarare en motvikt, men hacka på yamaha du bara för att du är för svag ;)
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Arctic borde ha fått en rejäl slant efter som deras chassie är värt sin vikt i guld jämfört med en sketen nytro-motor. Tror fan att suzukis tvåtaktare har samma driftsäkerhet och är då betydligt trevligare. Dock så passar ju nytro-motorn bra i en touringskoter/arbets. Men vafan är de värt. Nä, yamaha kan gå i graven vad de gäller skotertillverkning. Eller just ja, dom kommer gå i graven inom 5 år.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
blablabla Ski-doo är bäst blablablabla men om ni jämför m1100 turbo mot nytro tankad så är de inte mycke skillnad.
Allt skoterfolk är puckon :p
Jaha vi ska bara jämföra äpplen mot äpplen och päron mot päron????

Då måste vi göra en märkes***eritråd 2-takt, 4-takt. 800 och 600cc samt en märkes***eritråd för alla som bara har en cylinder.

eller så fortsätter vi att hacka på Yamaha som tror dom tillverkar en skoter (terrängvagn)..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
" trevligaste könssjukdom" ..
Kul metafor men du använder den fel.
Att köra tvåtakt är som att ligga utan gummit. Jävligt kul men du får springa på sjukan efter penicillin ganska ofta. Fyrtakt är som att ligga med gummi. Jobbigt, omständigt och skönt är det inte heller. Men du behöver inte springa på sjukan.
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Kul metafor men du använder den fel.
Att köra tvåtakt är som att ligga utan gummit. Jävligt kul men du får springa på sjukan efter penicillin ganska ofta. Fyrtakt är som att ligga med gummi. Jobbigt, omständigt och skönt är det inte heller. Men du behöver inte springa på sjukan.
Kul att någon har humorn kvar på detta forum , många andra har det inte:bigsmile:
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Speciellt de som kör lynx... som inte ens är ett riktigt märke....

Köper jag på mig en bunt proclimbs, byter ut dämparna, lackar om den, skruvar dit ett boggie som är sämre än orginalet... och kallar den "snowdog"...

DÅ måste jag nog säga att alla som köper min snowdog är idioter då orginalet är både snyggare och bättre....
Det är roligt eftersom det är sant!
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
...men hacka på yamaha du bara för att du är för svag ;)
Haha, jag körde Yamaha mellan 1997 och 2009 så jag vet nog vad jag talar om :)

Min första fabriksnya skoter var en Yamaha 4-takt och under dom två åren jag hade den så var den på verkstan mer än alla mina andra skotrar tillsammans, när garantin gick ut så var jag tvungen att sälja den billigt för att inte bli ruinerad av reparationskostnaderna. Motorn gick visserligen aldrig sönder men vad spelar det för roll då resten rasade ihop nästan varje helg.

Måste även passa på att tacka framför allt både Rundvikarn och arjeplogarn för deras inlägg här, det hör till en av dagens höjdpunkter att läsa igenom den här tråden :D
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Dom senaste fyra åren har Lynx RE vunnit 3 BLS (inget skit om åsikter eller känslor, BARA TID!). Det roligaste av allt ifjols BLS var att Indy 600 slog alla Arctic och Yamaha.
Sledtrax utsåg ifjol Summit XM till bästa lössnö, pga smidighet.
Nä skit ner er, ni som kör tunga as, potatisar eller kittykatter (dom ska sitta i fönsterbrädan)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Kul att någon har humorn kvar på detta forum , många andra har det inte:bigsmile:
Ja jag vet inte om det har med humor att göra. Men som sagt så skriver du kul utan att vara elak och det är en attityd jag gillar. Det där inlägget där du beskrev att pickup var en sanslöst praktisk bil var helt underbart.

Sen har jag i flera år haft fler skotrar än vad jag nämnt på forumet så om du har en annan skoter än en br är jag inte förvånad.

Men viktigast är nog att jag kanske inte har det i mig att kalla dig pinsam. Attityden i att ta sig själv på så stort allvar att försöka förolämpa någon i en sån här skämttråd är en sån sorts självrättfärdighet som jag har svårt för.
Självrättfärdiga människor tror att de kan skilja rätt från fel hela tiden. Vissa av dem är goda människor men i godhetens namn är det dem som orsakat mest lidande här i världen.
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Ja då är det väl bara att gratulera alla rotax ägare på årets första högtid, dvs fett-tisdagen. Nästa högtid är om 44 dagar för er (17:e april)