Märkes***eritråden...

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Om den är den bästa ,varför kör ni inte med den då ?
måste vara ett vinnande koncept att inte behöva byta varje år:confused:
Har skrivit det tidigare i tråden:

Nä inte egentligen. Men jag har garanti på polarisen. Men det viktigaste är att jag köpte skotern för att vara värre än en kompis som kör en -12 arctic och då går det inte att komma med en 5 år gammal m8 även om det är den bästa skotern som någonsin tillverkats.

Sådär, ut ur tråden nu så att vi kan fortsätta minnas gamla fina tider istället.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Jag har en bekännelse, fader förlåt jag har syndat...

Efter årsperioder av tunga, tråkiga karaktärslösa maskiner så slöt äntligen Yamaha ihop ett samarbete med ett fabrikat som skulle gynna dom i allt från teknologi, utveckling och marknad.

Dagen har nu kommit när man kan få det bästa av tre världar, och ja, det behövs tre.
Jag talar naturligtvis om ett långt chassie från AC, en trecylindrig motor från Yamaha med tillhörande andningshjälp från MCX.

Fader... Jag står här som en förvirrad själ och kanske även lite rädd, kan detta vara möjligt?
Här står jag och funderar på att springa in på YamahaCenter i Skellefteå och byta bort min Plastic is Fantastic Cat.

Är detta slutet...?
Jag ser numera ljuset i slutet av tunneln..

Säljaren har öppnat pärleporten..

Detta min kära församling, är slutet..
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Ganska kul att de flesta som klagar på boggarna kör brp eller annat. Man lär sig skotern, precis som man lär sig annat. Brp startar ju sig själva när de ligger uppå ner och ger fullt.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Om du köper en NY bil och den tvekar på gasen vid nästan varje rödljus, skulle du då anse att det kan du leva med bara för du är märkestrogen?

Kör själv brp men hade lika gärna kört nåt annat. Har dock aldrig vart med om fenomenet du menar de flesta brp-maskiner lider av. Min gör tvärtom och stänger av sig när dessnyckeln dras ut när man trillar av.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Ganska kul att de flesta som klagar på boggarna kör brp eller annat. Man lär sig skotern, precis som man lär sig annat. Brp startar ju sig själva när de ligger uppå ner och ger fullt.

Så istället för att dra igång min summit utan elstart så räcker det att välta den och ge full gas?

Stabilt som fan!

Den är tyngre dra igång än att välta.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Så istället för att dra igång min summit utan elstart så räcker det att välta den och ge full gas?

Stabilt som fan!

Den är tyngre dra igång än att välta.
fast då måste du lägga den helt "uppå ner" tydligen :)
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
[video]https://www.facebook.com/photo.php?v=10153918029080034&set=vb.884875033&type=2&theater[/video]
Polaris, så bra så att även djuren blir upphetsade
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
dock så lär man ju inte få med trasiga remmar? :p
dom som tävlar byter väl rem till varje tävling, och så många tävlingar går inte en arctic elr polaris
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
dock så lär man ju inte få med trasiga remmar? :p
dom som tävlar byter väl rem till varje tävling, och så många tävlingar går inte en arctic elr polaris
Haha nä knappast när det är nya remmar som kommer behövas.

BRP åkarna törs ju inte ens köra sina egna maskiner för de vet att det inte håller...

"– Det är inget roligt att fara ut och köra när jag vet att remmen kommer gå sönder. Jag tror de flesta skulle resonera så"

http://www.nsd.se/sport/ingen-ohman-till-start-i-karlsborg-det-ar-surt-8398243.aspx
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Polarisen går ju max en tävling , sedan väntar han på kolvar eftersom fabriken inte
hinner tillverka nya kolvar i den hastighet dom går åt......:whistle::whistle:
Har Polaris tagit på sig att tillverka de kolvar och vevpartin till rotax som måste bytas ut på garanti? Isf förstår jag att de inte hunnit med i produktionen..
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
Bra att en tillverkare tar på sig ansvaret och rättar till problemet då iaf, polarisarna rasar ju titt som tätt. Det går sönder cylindrar och kolvar, men inte gör polaris något åt det:eek:
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Bra att en tillverkare tar på sig ansvaret och rättar till problemet då iaf, polarisarna rasar ju titt som tätt. Det går sönder cylindrar och kolvar, men inte gör polaris något åt det:eek:
Får ni gratis remmar också? eftersom dom tar sitt ansvar ;)