Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Fråga till moderater:

Varför ligger yamaha forumet kvar? Alla andra märken som inte längre tillverkas får ju trängas under "övrigt", ska yamaha ha en kategori borde ju suzuki, kawasaki, john deere, ockelboo osv också få en kategori, eller?
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
haha....sant sant.

Har faktiskt funderat på det lite.

Funderar också på om att fråga om något jordbruksforum vill ha Yamma delen och lägga det under jordfärsar eller likn
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
Det borde ju snarare gälla lynx i så fall, för dom har då inte tillverkats på ett bra tag. :)
?????.... Det var en dålig liknelse, du har väl förstått att ska man häda och häckla så måste det ligga så nära sanningen att det bränner för dem som vill försvara "sitt" märke. Nu hamnade du inte ens i närheten av något sådant, så du får bättra på promillen lite och hitta på något vassare....

Sedan så kan man ju fundera på varför Yamaha går ifrån att vara världens främsta skotertillverkare på 80-talet till att vara den minsta på 2000-talet och framåt, tillsammans med Arctic Cat (förstås)
Tråkigt tycker jag när man måste ha turbo på blyklumpen för att komma framåt... men jag är väldigt glad för mina veteran-Yammisar, de går bra (förbränning på VARJE varv) och väger på rätt sida av 220 kg-strecket.
 
Last edited:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Yamaha borde nästan ha en medalj för hur hårt de har tappat bollen på skotersidan.
Att ett företag med sådana enorma resurser samt hög produktionskvalité lyckas gå från ledande till "sopsist" måste vara ett unikum.
 

KalleH

Aktiv medlem
19 dec 2007
84
0
6
Gällivare
?????.... Det var en dålig liknelse, du har väl förstått att ska man häda och häckla så måste det ligga så nära sanningen att det bränner för dem som vill försvara "sitt" märke. Nu hamnade du inte ens i närheten av något sådant, så du får bättra på promillen lite och hitta på något vassare....

Sedan så kan man ju fundera på varför Yamaha går ifrån att vara världens främsta skotertillverkare på 80-talet till att vara den minsta på 2000-talet och framåt, tillsammans med Arctic Cat (förstås)
Tråkigt tycker jag när man måste ha turbo på blyklumpen för att komma framåt... men jag är väldigt glad för mina veteran-Yammisar, de går bra (förbränning på VARJE varv) och väger på rätt sida av 220 kg-strecket.
Haha jo nog har jag förstått det, vet inte om jag var för trött lr hade för lite promille när jag läste k-lens inlägg och misstolkade inlägget, för jag tolkade det som att det hade med yamahas "nya" chassie att göra och därför inte kunde anses som skotertillverkare nå mer.
Jag antar att k-len menade något i stil med att yamaha numera är en a-c med andra dekaler.
Så jag menade samma sak med att lynx inte har tillverkats på ett bra tag, för det är ju en ski-doo med andra dekaler nuförtiden och borde därför hamna under "övrigt".
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
KalleH: Du tolkade mitt inlägg helt riktigt, men jag tror att Mas såklart också tolkade det på samma sätt.

Däremot så har ni nog olika uppfattningar då det kommer till lynx (så tolkar jag det).

Jag däremot tänker inte sjunka så lågt att våga säga att lynx är ett eget märke, det är en brp.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
Kôrs i taket!! Både K-len och K-nacket har rätt, och samtidigt också :eyebrows: Den om att Ski-Doo har Lynx är så jäkla bra!
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Att Polarisåkare är säkra på sin sexualitet och kan umgås naken med andra män utan att drabbas av grav homofobi?
Eller också att homosexualitet och polarisåkande är två saker som de flesta skäms för medan andra stolt kommer ur garderoben och närmast överkompenserar för att alla ska veta vilken exotisk minoritet de tillhör då de åker på sin stjärtrosa "Assault 800 Pride Edition" med regnbågsdekaler ???