Märkes***eritråden...

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Snälla sluta klaga på yamaha nu! (ironi) Dom gör riktigt fina grejjer faktiskt, min flöjt och farsans piano fungerar fortfarande och spelar som alldrig förr! hehe :bigsmile::bigsmile:

Edit: spelar inte flöjt och kommer aldrig göra det ;)
Ha ha! :D Och hörlurarna från Yamaha som grabben min fick i julklapp fungerar också bra fortfarande.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Mugghållare och farthållare borde väl inte vara långt bort tänker jag?
Nja, han prioriterar servo före det då det är så jäkla tungvriden kontroll. Och så naturligtvis heliumfyllda ballonger att fästa i bågen då dom är jävligt tunga, (som allt annat Yamaha tillverkar, ex.vis flyglar, pianon och s##trar). :cool:
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Säga vad man vill om Yamaha, jag har en gammal receiver ute i garaget till ljudanläggningen, denna blyklump är ständigt ivägen, tung att flytta och lite halvsvår att kalibrera för att få riktigt bra ljud, men det går!

I mitt garage har jag även en receiver vars namn är Rix Rax, och bara av känslan när man lyfter den så får man den här känslan att nånting kommer att gå sönder, den väger ingenting och den rasslar och vibrerar när man kopplar in den.
Rix Rax är förövrigt tillverkad på andra sidan den stora pölen, som alla andra leksaker som bara rasslar och glappar!:hahaha:
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Yamaha "fick" alltså ett chassie av A-C. Som till och med A-C tillverkar.

Ändå lyckas dom med bedriften att fucka upp en mountainmaskin, så dom som köper en Yamaha måste ändra boggien så den liknar en A-C. Det är ju stor humor på något vis.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Säga vad man vill om Yamaha, jag har en gammal receiver ute i garaget till ljudanläggningen, denna blyklump är ständigt ivägen, tung att flytta och lite halvsvår att kalibrera för att få riktigt bra ljud, men det går!

I mitt garage har jag även en receiver vars namn är Rix Rax, och bara av känslan när man lyfter den så får man den här känslan att nånting kommer att gå sönder, den väger ingenting och den rasslar och vibrerar när man kopplar in den.
Rix Rax är förövrigt tillverkad på andra sidan den stora pölen, som alla andra leksaker som bara rasslar och glappar!:hahaha:
ingen som klagat på att yamaha kan göra musik grunkor, är ju skotrarna som det är stora fel på
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Yamaha "fick" alltså ett chassie av A-C. Som till och med A-C tillverkar.

Ändå lyckas dom med bedriften att fucka upp en mountainmaskin, så dom som köper en Yamaha måste ändra boggien så den liknar en A-C. Det är ju stor humor på något vis.
Precis vad jag också tänkt!

Och nu börjar det gå upp för dom att det inte är nån Pro RMK utan en vanlig tung Yamaha...
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Precis vad jag också tänkt!

Och nu börjar det gå upp för dom att det inte är nån Pro RMK utan en vanlig tung Yamaha...
Nja det verkar ju snarare vara en "tung" försämrad A-C...
Man undrar ju om det är nån på A-C som sagt åt dom att:
-"Nä men kör på den här boggie setupen istället, den är mycket bättre än den vi kör med"
-"Ok"
-"(Suckers!)
 

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
att försöka förfina en AC är som att sminka en gris, helt meningslöst !
Skruvar man nu i denna tunga yamaha viper, och man ser Arcitcat dekaler på delar lite här och var, man blir irriterad, arg och gör sig illa... AC har ju tillåmed sämre finnish på grejerna än Finstålet från grannlandet vårat !! Skruvar i olika storlekar här å där i plastdetaljer, känns som montörerna på AC fabriken stoppat handen i skruvlådan, kastat ut på golvet och valt de som låg närmast ! Efter man nu skruvat i Vipern ett tag och märkt "Kvaliten :hahaha:" från ArcticSkratt kan man inte annat än känna sig fett kn**lad i den bakre delen där solen aldrig lyser ! :ciao:
Man svär, skriker, sparkar och slår men de blir fortfarande ingen Yamaha! Hur man än gör Vipern så är det en Arctic-Cat och de kan aldrig bli bra :eviltongue:

Sen att Vipern MTX 153" är tung, är den verkligen det?? 276kg tankad, en Ski-doo freeride 154" med en ickekomplett 2cyl illaluktande, remätande, kolvätande skrotax med ett instprut från en båtmotor som väger in på hela 274kg då är de inte tungt plötsligt å väga 270kg plus?? :madgrin:

Då finns de ju bara ett märke över, POLARIS, måste va bäst! :bigsmile: Kört med admin här på forumet som nu kör en skoter modell tampong small kubik, alltså en Polaris Pro Rmk 600... Dom går tyst, går billigt, drar ingen rem, verkar inte rappla, smyger förbi än där man sitter fast och bara myser... Ja man får nog krypa till korset, Polaris är nog fan Bäst och kanske är därför han det dära Krister Brant på andra sidan pölen kör dom.... Juste, Yaman blev ju grymt fin med Polaris skidor, Arcitcat skidorna som sitter på skulle jag nog kunna låta alQuida bygga en bomb av ! :amuse:
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Krister Brant... Hade inte du en annan användare här tidigare kramer178racing? Eller finns det verkligen flera med det uttrycket?

Ang. A-C kvalité, dom är byggda i USA, hade du verkligen förväntat dig passform och finish?
Skillnaden mot en Yamaha är ju att dom åtminstone är roliga att köra. :)
 

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
nix samma användare allways! Vet faktiskt inte vars jag fick de uttrycket ifrån :)
Näe, men nånting hade man ju kunnat förvänta sig iaf då de finns en ras som skryter upp dom så mycket ;) Jo nog är dom roliga, samma med Vipern faktiskt ! Förmodligen de bästa yamaha kunnat göra va å samarbeta med nån som kan bygga chassien iaf ;P