Märkes***eritråden...

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
dåliga...
kolvar, cylindrar, vevar, dämpare, lyftbågar, drivaxlar, qd-remmar, priset, a-armar, matta, broms, fotsteg.

Är lite trött, så jag ger mig där=)
Rätta mig om jag har fel, men är inte polaris en av de billigaste skotrarna att köpa jämfört med Ski-doo och Arctic? Sen fotstegen tycker jag är helt super och de flexar inte alls lika mycket som BRP's! Kolvarna och cyllarna kan jag gå med på är av de sunkigare slaget men har inte känt av att skotern tar nå rem! Men om vi istället kollar på Ski-doo där de käkar remmar som lös vikts godis!
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Om det skulle räcka med att köpa bara skotern så jo, då är ju priset bra....
Ja man får kanske vad man betalar för xD!
Ne skämt åsido så måste man ju elda på lite här! Arctic har en bra motor men resten är väl inte så mycket att hänga i jul gran? Styret är ju så glappt att man nästan blir mörk rädd!
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Både Arctic och Polaris har problem med byggkvalitén och det beror helt enkelt på vilket land de är byggda i.
Trist egentligen när man tänker på hur bra de hade kunnat vara.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Om jag får rycka i ditt styre får du rycka i mitt :p Kan inte påstå att mitt styre är mer glappt än någon konkurents=)

Och njae, polaris, ski-doo, Lynx passar mycket bättre uppe i granar=)

90% av de som kör polaris rmk verkar ju ha argumentet "de är bäst för Chris kör dem". Jag har då hitentills inet haft problem att hänga på, hänga från, bli frånåkt av polaris. En pajas kör fast med vad som helst.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
dåliga...
kolvar, cylindrar, vevar, dämpare, lyftbågar, drivaxlar, qd-remmar, priset, a-armar, matta, broms, fotsteg.

Är lite trött, så jag ger mig där=)
Något som kanske inte artic förare vet är att fotstegen på polarisen är inte trasiga för att det är hål i dom, det är för att släppa igenom snön ;)

Artic verkar ha stulit fotstegen rakt av från en Phazer 2 från -90 talet.
 
Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Chris kör Poo för att han får betalt för att göra det... Yamaha och Arctic klarar inte av att göra egna skotrar, utan måste pippa för att få till nåt som "funkar".

Vad blev kvar då? Jo BRP. :heh:

Angående fotsteg, så tillverkar inget märke nåt som är vettigt. Ger mig fan på att dom gör så för att lämna marknaden öppen för tex Skinz, B&M osv...
 

Lynx Rev.

Välkänd medlem
18 jun 2013
232
1
16
Chris kör Poo för att han får betalt för att göra det... Yamaha och Arctic klarar inte av att göra egna skotrar, utan måste pippa för att få till nåt som "funkar".

Vad blev kvar då? Jo BRP. :heh:

Angående fotsteg, så tillverkar inget märke nåt som är vettigt. Ger mig fan på att dom gör så för att lämna marknaden öppen för tex Skinz, B&M osv...
Jo eller så kör Chris polaris för att den tar sig fram bäst och han vill inte ha en Ski-Doo för då måste han ju ha med sig sin egen vikt i remmar!
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Apropå pippande...
BRP är ju incest. Incest betyder inavel. Inavel betyder defekter. Lynx och Ski-Doo är avkomman.
2016 modeller blir alltså Lynx Banjo och Ski-Doo Redneck 188"
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
Apropå pippande...
BRP är ju incest. Incest betyder inavel. Inavel betyder defekter. Lynx och Ski-Doo är avkomman.
2016 modeller blir alltså Lynx Banjo och Ski-Doo Redneck 188"
Snälla någon, skulle BRP vara någon form av förkortning för incest?? Gissar att inte en promille av forumets medlemmar ens kan googla fram vad det skulle stå för isåfall :stupid:

Men ska vi tala om att *****a runt så är väl Arctic Cat typexemplet som haft ihop det med i stort sett varenda motortillverkare i den västliga och östliga delen av världen :bootyshake:
Och nu ligger de i säng med ytterligare en japan :behindsofa:

Märkligt nog så är det väl just motorerna som varit det bästa hos Arctic Cat, oavsett tillverkare :amen:
 

iVeR

Medlem
15 dec 2008
18
0
1
Något som kanske inte artic förare vet är att fotstegen på polarisen är inte trasiga för att det är hål i dom, det är för att släppa igenom snön ;)

Artic verkar ha stulit fotstegen rakt av från en Phazer 2 från -90 talet.
Dom där hål verkar bygga upp mycke is längst bak, Gandalf
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Enda problemet med Polaris och Arctic-cat är väl att dom är byggda i USA. Landet utan kunskap om passform och fina toleranser.

Anledningen till varför jänkarna har måttot "ju större ju bättre" är ju för att dom inte klarar av att bygga någonting som kräver mått under en tum.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Enda problemet med Polaris och Arctic-cat är väl att dom är byggda i USA. Landet utan kunskap om passform och fina toleranser.

Anledningen till varför jänkarna har måttot "ju större ju bättre" är ju för att dom inte klarar av att bygga någonting som kräver mått under en tum.
behövs ju inte då det dom gör ändå är bäst, vare sig det gäller bilar, lastbilar traktorer eller skotrar
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
behövs ju inte då det dom gör ändå är bäst, vare sig det gäller bilar, lastbilar traktorer eller skotrar
HA HA HA!! DEN VAR BRA!
VILKEN SJUK BRA HUMOR DU HAR, JAG BARA ÄLSKAR IRONISK HUMOR OCH DU DRAR DEN VERKLIGEN TILL DET YTTERSTA :target::target::peace::clap2:
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
HA HA HA!! DEN VAR BRA!
VILKEN SJUK BRA HUMOR DU HAR, JAG BARA ÄLSKAR IRONISK HUMOR OCH DU DRAR DEN VERKLIGEN TILL DET YTTERSTA :target::target::peace::clap2:
det är väl en humoristisk tråd det här, men det är ju dagens sanning. de senaste 100 åren har ju usa gjort det bästa av allt i princip, räcker ju att titta på maskinerna dom gjort så ser man ju att det är bäst
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Förutom att lastbilarna deras är så sjukt sämst så alla andra än dumpatriotiska amerikaner skrattar åt dom. Och lastmaskiner är inte heller nåt dom kan bygga. Hemisfäriska ventiler är väl egentligen det enda dom lyckats med men det är ju ändå ingen optimal lösning år 2015 men dumpatriotiska som dom är så vidhåller dom vid det fenomenet bara för att bilar som heter hemi säljer.
 

vanWinkle

Välkänd medlem
13 feb 2011
137
2
18
Hagfors
Hmm...Jänkarna har iaf attityd,men talar man franska vid produktionsbandet och de anställda på sin trimningsfirma snackar finska,då har man..............
 

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Jänkarna är bra på att göra vapen och att hitta på häftiga namn åt saker dom inte kan bygga, dvs allt annat
Vilka vapen syftar du på? För de jag känner till, och det är många, är halvfabrikat som behöver en rejäl översyn hos vapensmeden.