Märkes***eritråden...

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Pojkar pojkar, att ni inte klarar av en Yamaha beror på för lite gröt och sillmjölk i armarna som följd.

Men var inte ledsna, även jag hade färgglada och ihoplimmade leksaker när jag var liten! :)
Nog kan jag lyfta skiten, men varför ska man krångla till det? Den måste ju vara så satans svårkörd i skogen.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Yamahaägare är lite som PK-eliten när det kommer till en del politiska frågor. Man vet innerst inne att man tänker fel men har målat in sig så långt i hörnet att man inte kan ångra sitt beslut...Det skulle ju få en att se ännu dummare ut.
Politiskt korrekt här!

 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Yamahaägare är lite som PK-eliten när det kommer till en del politiska frågor. Man vet innerst inne att man tänker fel men har målat in sig så långt i hörnet att man inte kan ångra sitt beslut...Det skulle ju få en att se ännu dummare ut.

Detta stämmer faktiskt ritkigt bra.
Jag köpte en Sprillans ny Nytro förra året, efter ha ledsnat på motorn som har lika mycket effekt som en hårfön så ledsnade Jag och måste ha med sig en portabel grävmaskin om man råkar fastna. Efter haft den på annons flera månader till rimlig peng så ledsnade Jag och ringde Ski-doo återförsäljaren. Och hämtade ut en Freeride istället..

Visst det är 130hk eller något sånt? i en Nytro men då väger den ju som fullstor Bandvagn så en 600 E-tec drar dem lätt..

Nejnej nästa gång det blir Yamaha blir det när man ledsnat på allt vad innebär lek med skoter. :)
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Jag kan förstå att man köper yamaha om man är snål, gillar glapp och aldrig upplevt körglädjen man känner på en doo eller poo. Men det jag för mitt liv inte i jävulen kan förstå är varför någon kommer på tanken att köpa en arctic? Vanligaste argumentet är ju motorn men det håll väl int för ett helt skoterköp? Min egen slutsats i frågan är att dom som kör arctic antingen är förstaköpare eller har lägre IQ än andra skoteråkare.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Ja det är klart, 50% av SLDNX gänget är väl inte ute efter nån körglädje inte.

-Fast då har dom väl fått så mycket sponsorpengar så dom "måste" köra det fabrikatet, eller hur?

Inte heller finns det massvis med inlägg på forum när det gäller bristande framvagnar, limmade drivaxlar, skurna vevlager och kolvar vars kvalité påminner om en 33cl ölburk.

-Men barnsjukdomar har väl alla fabrikat, plus att AC ägare lever väl i förnekelse allihop, eller hur?

Inte heller tycks man ha kunnat hitta en design som en normalt funtat person kan titta på utan att bli bländad, det är som att en treåring har valt ut regnbågens färger och kastat ihop dom huller om buller.

-Men etech går ju iaf billigt det är klart, jojomensan!
Priusägare brukar också skryta om det...
Känner nån igen detta...?


För att då krypa till korset själv, okej.
AC har förjävla dålig finish på plasten, både utseende och passform. Något mycket styrglapp kan uppstå och att -12 hade problem med att 800motorerna tvekar vid snabbt gaspådrag.
Förutom det så har aldrig en tvåtaktare från KGK krånglat för mig, och jag har haft fler än den här självgoda signaturen nedan visar.

Ska man klaga på helheten på en AC så måste man tillbaka till 80 90 talet, och dessa problem tror jag beror mycket på att man velat leda utvecklingen, med barnsjukdomar som följd.

Hur länge körde tex Polaris med trailingarmar?
Hur länge SKA Rotax köras med infettade vevlager?
Hur länge SKA Polaris skryta om vikt och inte hållbarhet?

Och dessa argument om försäljningsstatistik... Jag hoppas då också att Ford Focus är erat förstaval i bilhallen, har nämnt detta förut och det brukar vara det sista som regnbågsraggarma har att komma med.


Älskar att vara i minoritet, hellre jaga än att jagas!
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Hehe... Den här trånden är allt roligt. Hög IQ kan jag inte skryta med att jag har. Däremot så om man baserar låg el hög IQ på vad för skoter folk köper så vette fan om it denne har lägre iq än mig tillåmed ;)
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Knacket: Jag skriver inget om hållbarhet på maskinerna. Jag är mer fundersam på körglädjen.
Läs den första meningen jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Sen att jag har roligare på min kisse än vad jag har på en potatis kan jag nog inte relatera till min sk intelligensnivå, kom igen, det påståendet innehåller ju inte ens humor? ;)
Jag kräks när jag åker rmk, och tro mig jag har försökt..
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Den här tråden är inte vad den en gång var.
Fast å andra sidan så är det svårt att variera temat "yamaha är tunga" i 200 sidor.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Alla vet ju att Yamaha är sämst när det gäller allt, men arctic cat är ju lika dåliga, därför borde vi kunna koncentrera oss på det i några sidor, i vilket segment man än tittar så finns det ju en lynx/ polaris / ski doo/ yamaha som är mycket bättre...
 

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Två av mina polare plockade ut varsin nytro, skröt upp dom till himmelen, moddade och donade. Något år senare, vid detta lag, har bägge bytt 2T och till min FÖRVÅNING så gillade ingen av dem nytron såhär i efterhand. hehe.

att inte bara alla köper BRP. Innovativt, vackert och roligt.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Upplevde dock inte något glapp i min Yamaha ,styret väldigt lite men samma som mina tidigare Ski-doos, Mest Phazer som drabbats tydligen.

Arctic skulle Jag kunnat tänka mig att äga nästan, men det känns lite udda och enligt senaste nummret av skoter tidningen står det att 800 Arctic upplevs lite "nervös" på låga varv när man ligger och krypkör, Samt högre bränsleförbrukning än E-tec.

Nästa skoter står det säkert Lynx eller Ski-doo på huven...:)
 

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Två av mina polare plockade ut varsin nytro, skröt upp dom till himmelen, moddade och donade. Något år senare, vid detta lag, har bägge bytt 2T och till min FÖRVÅNING så gillade ingen av dem nytron såhär i efterhand. hehe.

att inte bara alla köper BRP. Innovativt, vackert och roligt.
Det är så jag tänker. Man är säkert jävligt nöjd med sin yamaha, för att man inte vet bättre :)
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Har aldrig ägt någon Yamaha tidigare, endast 2T 800 av långt slag de senaste åren. Två helger sen lånade jag en Viper MTX med MCX 270 turbo. Nu kan jag säga att det med största säkerhet står yamaha på huven till nästa vinter. Allt som finns i övrigt på marknaden är ju bara blaha. Vilken maskin alltså, sen att det funkar problemfritt trots effekten är ju grädde på moset.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har aldrig ägt någon Yamaha tidigare, endast 2T 800 av långt slag de senaste åren. Två helger sen lånade jag en Viper MTX med MCX 270 turbo. Nu kan jag säga att det med största säkerhet står yamaha på huven till nästa vinter. Allt som finns i övrigt på marknaden är ju bara blaha. Vilken maskin alltså, sen att det funkar problemfritt trots effekten är ju grädde på moset.
Ja. Det är en riktigt fin maskin som är perfekt......
.....så länge det är minst 40m mellan träden och inte lutar mer än 7grader!

Åkte tillsammans med systermodellen, M7000 med 190 kit, den var ju nästan lika allergisk mot snö som en Nytro!
Arctic brukar ju gå hyfsat i snön, men Nytromotorn förstörde allt....