spricka bandtunnel!

zz00zz

Aktiv medlem
23 feb 2012
52
0
1
Tja är en skoter jag blev riktigt sugen på men nu är det såhär att den har en spricka på ca 3cm ungefär där man har fötterna går det att svetsa vad är bandtunneln gjord av?
Det är en lynx enduro 01
sorry om jag posta i fel tråd.

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
den är väll gjord i aluminium, så de lär vara svårsvetsat, får du den för rätt peng så kan det ju vara värt att lämna bort den till en svetsare som kan svetsa aluminium.
annars kan det ju vara en ide att sätta dit betterboards men det lär kosta lite mer

zz00zz

Aktiv medlem
23 feb 2012
52
0
1
den är väll gjord i aluminium, så de lär vara svårsvetsat, får du den för rätt peng så kan det ju vara värt att lämna bort den till en svetsare som kan svetsa aluminium.
annars kan det ju vara en ide att sätta dit betterboards men det lär kosta lite mer
fick ett riktigt bra pris på skotern.. men då är det ju vad det är i aluminiumet om det är t.ex zink så går det ju åt fan..
Edit: tror inte det är själva fotsteget som är har spruckit tror det är mot själva bandtunneln
Edit2: Vad kan det kosta att lämna in på alu svets? asså det handlar om en 3cm spricka på insidan av tunneln

Last edited:

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Om det bara är 3 cm så är det ju inga pengar egentligen. Köp en bullpåse så ska du se att han blir nöjd ;)
En lokal svetsare fixade min boggie på 4 ställen plus vändhjulsaxeln för 100kr.

zz00zz

Aktiv medlem
23 feb 2012
52
0
1
Om det bara är 3 cm så är det ju inga pengar egentligen. Köp en bullpåse så ska du se att han blir nöjd ;)
En lokal svetsare fixade min boggie på 4 ställen plus vändhjulsaxeln för 100kr.
Tackar det låter ju bra :)

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
brukar inte kosta mycket att få det svetsat, min bror fick sitt motorblock till crossen svetsat mot en hundring och en provtur så du kommer nog billigt undan, titta på original fotstegsförstärkare om du känner för att göra det ordentligt, då döljer du skadan så den inte syns sen också

Reactions: trixa

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Svetsar du chassiet kommer det med största sannolikhet att spricka på sidan av svetsen efter ett tag.

Har varit i samma sits med en gammal maskin jag hade för länge sen,alla jag pratade med om att få det svetsat sa samma sak.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Borra hål i varje ända av sprickan och lägg igen, sen får du nita en förstärkningsplåt om det ska hålla!

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Skulle va intressant att se en bild på skadan, är ju inte säkert det är nödvändigt att lägga ner någon energi alls..

zz00zz

Aktiv medlem
23 feb 2012
52
0
1
Skulle va intressant att se en bild på skadan, är ju inte säkert det är nödvändigt att lägga ner någon energi alls..
Kan själv inte svara eftersom jag inte har sätt det än ska vara ca 3-4 cm spricka på insidan av bandtunneln på båda sidorna...