Du verkar ha skruvat förut.1) Nya stift.
2) Ta reda på vilken cylinder som tänder (Starta o dra av tändhatten på stiften en o en. Går den bara på en cyl så stannar skotern när du drar av tändhatten på den bra cylindern).
3) kolla o jämför komp i båda cylindrarna. kolvringarna kan vara slut på den cyl som inte tänder.
4) Är stiftet blött eller torrt på cylindern som inte tänder? Torrt = soppatillförsel = riv o rengör förgasaren (för det sitter väl två förg på den modellen vill jag minnas)
Börja där.
Tack prozac, ska kolla igenom detta!Lita inte på att stiften är justa. Har varit med om att man har haft gnista men väl under komp så har det ändå inte tänt. Billigt o enkelt att utesluta.
Vad gäller luftskruven så jag jag inte exakta inställningen men 1 varv ut borde vara nära nog att den ska gå. Du kan kolla den hur den andra förgasaren är inställd o ställa ut den andra lika mkt.
Om du är helt säker på att allt elektriskt är ok skulle man kunna skifta förgasare mellan cylindrarna bara för att se om felet flyttar sig. Kan vara så att bestyckningen är lite annorlunda på de två men borde ju vara tillräckligt för att se om man kan få den döda cylindern att tända.
Du kan oxå prova ett gammalt skogshuggarknep. En sup tsk soppa direkt i den döda cylindern genom tändstifthålet. Får du cylindern att tända till då så vet du att du har ett soppatillförselproblem.
Hade en gammal AC en gång som blåste ut packboxen på utgående axeln till variatorn vilket resulterade att den bara gick på en cyl.