Tnt 600 dör i puder video.

Björnen

Välkänd medlem
22 aug 2012
158
1
6
norrbotten/älvsbyn
Tjena kanske någon hära som har haft samma problem :)
http://www.youtube.com/watch?v=ItsU1Mrr4Jw
videon är ju inte till för att ni ska se bara höra ljudet på skotern

jag har tittat luftburken allt bra där kör på 98 oktan bensin
har plåt för utblåset , skotern går bra i pudersnö då den är kall.
eller inte kall men inte lika varm som den är i videon kommer jag upp på led går den superbra. :) om någon haft samma problem skriv vad det kan vara tippar på elen eller något att den inte tänder rätt då den går tungt eller något.

här är bild på remmarna. som ni ser är ena myket mindre misstänker att det inte ens är till min 600 :/ eller?
http://img252.imageshack.us/img252/7610/dafa003.jpg
bilken rem kör ni på som kör 600as ? och vart köpte ni den :)

Last edited:

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Precis som om den verkligen tappar effekt, vad har du för rem? Mycket väl att det är fel rem och den orkar inte växla som den ska? Om inte annat kan det vara bränslefiltret, får för lite soppa till motorn och när den går tungt så tappar den sås, men ockå kan den vara slut i statorplattan, men eftersom att problemet kommer nör den är varm så kan det vara fel i styrenheten. Vad har du för årsmodell?

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
där har du förmodligen svaren, sjukt sliten rem,prova en annan som är anpassad efter din modell.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Jo du har du lekt mycket med skotern i två år med samma rem så blir det självklart sämre växling mellan variatorerna, och den går tungt. Säkert det som är felet, prova byta remmen och återkom med resultatet.

Uffeturbo

Medlem
2 jan 2013
30
0
1
Han låter inte frisk. Gör ett kompprov antingen bara med tummen för tändstiftshålet eller med en
kompressionsprovare.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Tycker den låter ungefär som när min Rev skar. Går den faktist på båda burkarna I snön,tomgång låter den ju ok på.

Björnen

Välkänd medlem
22 aug 2012
158
1
6
norrbotten/älvsbyn
den har låtigt såhära i närmare 2 år så den borde ju skurigt för flera veckor sedan då, och den går de betydligt bättre med ny rem men något är det som spökar den vill inte till att gå 100% ändå.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.694
825
113
Kramfors
den har låtigt såhära i närmare 2 år så den borde ju skurigt för flera veckor sedan då, och den går de betydligt bättre med ny rem men något är det som spökar den vill inte till att gå 100% ändå.
Men du skrev den skar förra vintern!? Då måste du ha sett varför den skar`Det är ju helt onödigt renovera en motor utan att hitta orsaken till skärningen.

Har du kollat alla vevaxeltätningar? Spruta startgas runt både mag sida och bakom variatorn.

Felet låter både som elfel och söndriga vevaxeltätningar.