tips angående variatorbestyckning crossfire 8?

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
någon som har kittat om primären på en crossfire8 eller m8 och vet av något bra kit eller vad man ska ha för vikter + fjäder för att få lite mer driv och skidres?

andra frågan:
om jag bara skulle sätta dit en styvare fjäder i primären... hur skulle de påverka?

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
De finns ju med 2 olika motorer, med och utan HO så börja med att berätta årsmodell på den aktuella skotern du tänker kitta :) Det är ju ganska vanligt att dom endast stoppar i en hårdare fjäder i primären . Vad det ger får du läsa dig till eller fråga någon variatorguru för jag är ej så kunnig :p

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Ett motorfäste som stummar variatorn hör med Mattias Berqvist i Vilhelmina, har nummret ifall det låter intressant :)
Känns som att du får 10 hästar till och med en hårdare sekundär fjäder så får du en maskin med mycket bättre gassvar och inte alltför dyrt.

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
stummar variatorn? lät väldigt konstigt?

Ett motorfäste som stummar variatorn hör med Mattias Berqvist i Vilhelmina, har nummret ifall det låter intressant :)
Känns som att du får 10 hästar till och med en hårdare sekundär fjäder så får du en maskin med mycket bättre gassvar och inte alltför dyrt.

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
Jag har funderat på det där fästet och vilken skillnad det gör, är det värt priset så skulle jag gärna ha nummret.
till han som gör dom.

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Mata på vikter utav bara helvete. Om din skoter varvar tex 8200 så vill du att den ska gå på vridet hela tiden så mata på till typ 65-70 gram så den varvar tex 800-8100.. För om den varvar tex 8250 så tappar du direkt hur mycket hästar som helst :)

Så gjorde min Pappa på det ljuva 90-talet då han körde Dragracing med sin T-cat 1000 och SRX 700 =)

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
montera ett shift assist lager i sekundären och mds vikter i primären, blir riktigt bra