Fortfarande är det ju ljusbilden man vill se och inte det faktum att LED är grymma på att ha en stark ljuspunkt. Som bländar satan..
Det är ju faktumet att en lampa som "bara" har två ljuspunkter ska få till en bra ljusbild i en lykta gjord för en lampa med "runtom" strålande ljus.
Säger inte att det inte funkar, menar mest att det är rät ointressant att kolla in i lampan som exempel på hur bra den är. Där är ju den som kör som vill se hur den lyser inte dom man möter...
Jag håller med. Ju mer jag har tittat, desto mer börjar jag fundera för och emot.
Om jag förstått det rätt, så lyser ena dioden vid halvljus, (den som blir riktad uppåt i strålkastaren), och båda vid helljus.
Av vad jag hittills sett så sitter dioderna exakt mitt för varandra. Det innebär att endera hel eller halvljus får fel brännpunkt. På en halogen H4 sitter ju halvljustråden längre ut än helljustråden.
Skulle nu det vara så att båda dioderna hamnar på samma plats som H4 ans helljustråd, kommer "halvljusdioden" att hamna på helt fel brännpunkt och ge fel ljusbild. = Blända mötande, ha obehagligt stickljus eller otillräcklig ljuslängd etc.
Så det skulle vara intressant att se en bild där måtten från sockelfästet till dioderna anges.
Nu försöker jag inte döma ut konceptet, tvärt om tycker jag det skulle vara bra om det fungerar. Då utan att föraren blir besviken eller mötande blir förbannade om dom bländas. På en skoter på en guppig led i skogen spelar nog inte bländningsrisken så stor roll eftersom nästan vilken lampa som helst kan blända. Annat är det på långa, fina och välpreparerade leder och i bilar, mc och andra vägreggade fordon.
Sent from my GT-I9305 using Tapatalk