Led Lampor till skoter?

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Vad bra att se en riktig jämförelse.
Alla andra jämförelser jag sett har nästan alltid varit filmat/fotat framifrån och det säger ingenting.
Sedan har jag sett ett par filmer "från förarplats", men då har dom ställt sig några meter från en vägg. Visar att det lyser med ett xenonljusliknande sken, vilket för ögat upplevs starkare/ljusare. Ingen har, fram tills nu, visat hur långt det lyser.

Bra killar att ni är ärliga att visa det, likaså att ni väljer att inte satsa på detta. Jag var själv så pass nyfiken att jag hade tänkt satsa $80 + moms/tull för att testa. Lägger dom pengarna som del i nya skidor istället.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Bra karma poäng till er/dig Bengan89 som visar upp vd dom presterar, erkännar att det inte duger och väljer att inte blåsa folk på det. allt för många företag hade kört på med dessa lampor och gjort fet reklam för deras "superdunderteknologi".=)
 

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Precis, jag kopplar det på hellyset så att det tänds när jag trycker på knappen.
Som halvljus ska jag köra en orange LED-lampa (inte sååå snyggt)
Detta pga jag vet inte om jag kan köra med vanliga halogen då rampen är på 40w
nån som vet hur mycket man kan ta ut?

Samt två slingor på sidorna. Halvljuset kommer inte att lysa upp något utan gör bara att jag syns.

Annat än LED-rampen jag sätter på huvet/styret kommer jag att ha en pannlampa
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Finns ett DC-power uttag ovanför primärvariatorn i den inklädda kontakthärvan. Driver 18w led utan problem med det!
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Tycker det funkar dåligt att ha lampor på styret, iaf när man kör lössnö. Man motstyr ju hela tiden och lampan lyser åt fel håll. Har man ordentlig spridning kanske det funkar tillräckligt bra iofs. Jag kör med hjälmlampa, klockrent enligt mig.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Tycker det funkar dåligt att ha lampor på styret, iaf när man kör lössnö. Man motstyr ju hela tiden och lampan lyser åt fel håll. Har man ordentlig spridning kanske det funkar tillräckligt bra iofs. Jag kör med hjälmlampa, klockrent enligt mig.
PlUs 1 på den
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Nån som har bild hur ni monterat på skotern? Rätt gammal tråd men högst intressant då det finns en uppsjö av modeller och former på led ramper idag. Sen är dom inte dyra på Ebay och Ali
 

Jonny70

Ny medlem
30 okt 2016
2
0
1
Stockholm
Hur är belysningen. Jag behöver ett extraljus för långt och brett sken till min skoter / vad heter modellen och vad kostar den . Skit snygg 👍👍👍