Stag som gått av.. (bild)

bowseer

Aktiv medlem
8 nov 2006
66
0
6
härnösand
Hej! Upptäckte idag att ett stag var helt av på skotern (nummer 7 på bilden) Det har gått av där delar sig. Troligtvis skett när tidigare ägare ägt den då det såg väldigt nött ut.

Någon annan som bytt detta någon gång? och har någon aning om vad det kan kosta att köpa?
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Köp ett beggat du kan söka bland skoterskrotar via bildelsbasen.se Väldigt enkelt att byta sutter med en bult nere och två upp har jag för mig, dock kan man fråga varför det gått av hoppat med skotern kanske, värt att kolla så att inte chassit är snett.
 

bowseer

Aktiv medlem
8 nov 2006
66
0
6
härnösand
Köp ett beggat du kan söka bland skoterskrotar via bildelsbasen.se Väldigt enkelt att byta sutter med en bult nere och två upp har jag för mig, dock kan man fråga varför det gått av hoppat med skotern kanske, värt att kolla så att inte chassit är snett.
Förmodligen hoppat ja, Kan inte se att chassit skulle vara snett någonstans med blotta ögat iallafall :)
Hittade ett på skrot för 800kr. Inte gratis precis...
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
X2
Kolla igenom chassie och pyramid, oftast går de av vid övre fästpunkt för de bakre samt samt både övre och nedre fästpunkt på de främre stagen, sprickbildning kan också förekomma vilket får att svetsa samt förstärka.

Bytt ett bakre på en Xtrim, kostade runt 100 USD+frakt, vet ej Sverigepriset på nytt men troligen hutlöst!
 

bowseer

Aktiv medlem
8 nov 2006
66
0
6
härnösand
X2
Kolla igenom chassie och pyramid, oftast går de av vid övre fästpunkt för de bakre samt samt både övre och nedre fästpunkt på de främre stagen, sprickbildning kan också förekomma vilket får att svetsa samt förstärka.

Bytt ett bakre på en Xtrim, kostade runt 100 USD+frakt, vet ej Sverigepriset på nytt men troligen hutlöst!
Får ta och göra det! Ska kolla pris med återförsäljare på kul i morgon :)