hänggas snopro sx 600 -12

jimaxner

Aktiv medlem
19 feb 2009
94
0
6
Sandviken
Har ett väldigt skumt problem på min snopro, håller man jämn gas ett tag så går den inte tillbaka utan att man gasar till.
Jag har ny gaswire, felet var innan, det är inget i gashandtaget och detta sker BARA när skotern är igång.. Skitskumt.
Den den är avslagen går gasen hur fint och lätt som helst.
Antar att de är nå i förgasaren, någon annan som råkat ut för detta?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.661
807
113
Kramfors
Det hänger sig bara när motorn är igång pga blåsvädret in. Ta lös trottlarna och fila av alla vassa kanter på både trottlar och ev ner i fuggen. Man kan även smörja upp alla glid/rull ytor med torrspray. Payback har en spritbaserat och borbaserad torrspray som man även kan smörja variatorns alla bussningar med. Den innehåller ingen olja alls bara halt borpulver. Jag tror den heter någ med variatorspray faktiskt och kostar strax över 100kr.
 

jimaxner

Aktiv medlem
19 feb 2009
94
0
6
Sandviken
Det hänger sig bara när motorn är igång pga blåsvädret in. Ta lös trottlarna och fila av alla vassa kanter på både trottlar och ev ner i fuggen. Man kan även smörja upp alla glid/rull ytor med torrspray. Payback har en spritbaserat och borbaserad torrspray som man även kan smörja variatorns alla bussningar med. Den innehåller ingen olja alls bara halt borpulver. Jag tror den heter någ med variatorspray faktiskt och kostar strax över 100kr.
ja det där lät ju ganska troligt, får kika på de imorgon och se om ja får nå ordning på de! Tack så mycket!