Hej, efter att ha försökt söka både på detta forum och googlat så bestämde jag mig för att göra en tråd. Polaris 2013, vågar man köpa sig en sådan? Att det är jävligt schysst chassie etc har jag redan förstått, men är lite nyfiken på motor/drivlina problemet.
Av vad jag kunde läsa så verkar det som att hälften av alla tycker att polaris har fixat till sina motorproblem medans resten tycker tvärt om. Sen kan det ju vara så att alla inte har hunnit köra "nog långt" för att något ska hända. Kan tänka mig att vid 500mil är accepterat att det dags att byta kolvar. Och detta ämne gäller både 6/800 cfi.
Läste även att det var problem med quickdriven, alltså funktionen som ska motsvara kedjehuset. Även om ni har haft problem med variatorer, alltså ovanligt remslitage.
Så ni som kör just polaris 2013-14 får gärna kommentera om ni har haft några problem med era maskiner, skriv gärna vad som har hänt och vid vilka miltal.
Mvh Carleen!
Av vad jag kunde läsa så verkar det som att hälften av alla tycker att polaris har fixat till sina motorproblem medans resten tycker tvärt om. Sen kan det ju vara så att alla inte har hunnit köra "nog långt" för att något ska hända. Kan tänka mig att vid 500mil är accepterat att det dags att byta kolvar. Och detta ämne gäller både 6/800 cfi.
Läste även att det var problem med quickdriven, alltså funktionen som ska motsvara kedjehuset. Även om ni har haft problem med variatorer, alltså ovanligt remslitage.
Så ni som kör just polaris 2013-14 får gärna kommentera om ni har haft några problem med era maskiner, skriv gärna vad som har hänt och vid vilka miltal.
Mvh Carleen!