Polaris 2016

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Finns dock ingen 163 SKS, tyvärr! Annars hade det kunnat bli succé!
Men jämför vikten på en sks med elstart och en pro utan samt med beltdrive mm.

Skiljer faktiskt en hel del och nog märker man av det efter 6 timmar i 1,5 meter snö.
Inte livsavgörande men dock skillnad.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Finns dock ingen 163 SKS, tyvärr! Annars hade det kunnat bli succé!
Men jämför vikten på en sks med elstart och en pro utan samt med beltdrive mm.

Skiljer faktiskt en hel del och nog märker man av det efter 6 timmar i 1,5 meter snö.
Inte livsavgörande men dock skillnad.
man vet ju aldrig nästa år kanske dom kommer :)
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
235 sks med 57mm matta, det var en överraskning! trodde det skulle vara en stor nackdel att den mattan satt på!
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
Nån som vet var dom ska vara å visa 2016 i Arvidsjaur på tisdag?
För visst har experiance center konka?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Då jag hoppade tillbaks till min -12 rmk så kändes det som en järnhäst från stenåldern. Motorn kändes rapp. Nya bromsen behövde man knappt röra i så stog det stilla. Lättkörd maskin. Lätt att lägga på sida mm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Då har man klämt o kännt på maskinerna det dock jag märkte hade både serie 5-6-7 mattorna påstår ju nya mattan ska vara både bättre i lössnö o i hårdare underlag i djupsnön komner den nog gå bättre men om man känner på kammarna är dom lika mjuka som gammla serie 5 mattan så kommer nog gå lika dåligt om inte sämre på hårt underlag misstänker jag då kammarna är högre pratar nu mellan serie 5 och 6 mattan
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Jo jag vet, men han skrev att han klämmt på nya mattorna och vad jag vet fanns 6an inte med på showen
du har rätt var lite otydlig var även i Saxnäs då dom var där o serie 6 mattan var enligt mej inte just nå hårdare än 3 tummarn mer än att den hade högre kammar så jag tror inte serie 6 mattan kommer bli en hitt på våren som polaris värkar säga men vi får se till vintern :)
 
Last edited:

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tyckte då serie 6 mattan ändå greppade rätt bra. Och då var det ju ändå hårt. Kände då ingen större skillnad mellan den och peaken. Så bättre måste den ju ha blivit då serie 5 mattan är löjligt hal mot våren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk