Polaris 2016

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Någon fler som har hämtat ut en pro rmk 600 och kan kolla om deras styre okså går att vrida åt höger mer än vad max styrutslag borde va (jämfört med hur mycket man kan vrida åt vänster). När jag vrider styret åt höger så går det vrida förbi max styrutslag, det är precis som att hela styrstången/pyramiden flexar. Styret fjädrar som tillbaka.
Kanske någon med en 800 som kan kolla på sin också?
 

kricka_

Aktiv medlem
6 mar 2013
70
0
6
Kiruna
Håller med dig, det måttet kan inte stämma då min vagn är ca 3.5m om jag inte minns fel och jag fick lov att vrida på styret för att få plats.

Det gäller också en sks
Är precis att ja får in min nuvarande maskin Swb assault i mitt släp med flak mått 325.. Visste att den inte skulle gå i men borde ju gå å bara plocka framlemen. Problemet i sig är ju att man har kåpsläp så man vill ju inte ha kåpan gruggandes mot fram eller bakbågen. Alltså att det blir för precis att den ryms fast man plockar framlemen.
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
Polaris listar alla sina dimensioner (längd/bredd/höjd) i sin broschyr så antar bara att det är totallängd/bredd/höjd dom anger men ska hämta min SKS på tisdag så då kan jag mäta live!
Swb assulten är längden angivet till 320 cm, så det borde då inte vara helt fel om den precis ryms i ditt 325 släp
 

kricka_

Aktiv medlem
6 mar 2013
70
0
6
Kiruna
Polaris listar alla sina dimensioner (längd/bredd/höjd) i sin broschyr så antar bara att det är totallängd/bredd/höjd dom anger men ska hämta min SKS på tisdag så då kan jag mäta live!
Swb assulten är längden angivet till 320 cm, så det borde då inte vara helt fel om den precis ryms i ditt 325 släp
Nä de stämmer ju då! Haha ibland är man bra trög.
Men då vill ja ha mått från frontbågen till bakbågen så jag ser om ja får in den men utan framlemen på utan att frambågen tar i kåpan.
 
J

Jona$

Märkesförsäkring,minns inte exakta priset men under 6000:- iaf.

Kan nån svara på momendragningen av hela framvagnen? eller står det i manualen som jag har i garaget ?
 
9 sept 2015
35
2
6
Jukkasjärvi
Då du skriver mer mata från börjar så börjar jag genast tänkte på 11 serie eller billetx magnetvikterna jag körde på ifjol. Dom skulle väl vara nått mellanting mellan 10-11 serie.
Varit lite tyst om dom vikterna. Ingen fler än jag som kört med dom?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
11 serien!? har tills dags dato inte testat en vettig setup baserad på 11an, iaf. om man snackar teknisk åkning!
 
9 sept 2015
35
2
6
Jukkasjärvi
Jag tror den mjuka guld fjädern funkar kanon mot en rak helix, tänk på att du kommer ha betydligt mindre skjut ifrån början med rak 40, ett sätt å kompensera detta är genom ett lågt start tryck så primären skickar på mer.
Ni som ska byta fjäder skulle jag gissa på ni måste ha lite aggressivare helix, men nya helixen kommer göra underverk för backshiften i låga farter.
Men för tidigt å säga, bara gissningar :)
smaken är som baken, men maskin kommer upplevas seg som...
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
Nä de stämmer ju då! Haha ibland är man bra trög.
Men då vill ja ha mått från frontbågen till bakbågen så jag ser om ja får in den men utan framlemen på utan att frambågen tar i kåpan.

ca 310 +/- 2 cm båge till båge
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Ser ut som att spaden kommer sitta lite för högt när den är på väskan sådär. När man hoppar från sida till sida kommer man nog sparka till den känns det som. Skriv gärna hur det fungerar för dig när snön kommer :)