Polaris 2016

J

Jona$

Nu har jag kikat i manualen hemma och tog den engelska varianten bara för visa dom på andra sidan pölen.Men det står samma i svenska.

första bilden är dom modeller det gäller,andra står det svart på vitt det ska finnas !
Ursäktar bilderna ligger,ville sig inget annat med laddaupp.se

 
J

Jona$

Jag får ge mig, ringde handlarn och det stämmer att det inte finns. Känns dock förjävligt av polaris att skriva ut det i en specifik manual + visa bilder på det på alla ställen. Inte imponerad. Lika lite som att färgsättning på röda sks:n inte stämde!
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
blir väl så då displayen är i alla möjliga fordon.. inte bara skotrar. men då ska dom fan inte visa det i manualen. och borde programmera om displayen så det inte ens visas. Är väl endast i skoterbranschen dom är så nonchalant mot sina kunder.. också mycket irriterad över förgsättning och andra ändringar som görs utan att kunden vet..
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
Hur har ni det med era toppvarv?
Min sks går upp till 8000 för att snabbt sjunka till 7800, alldeles för lite!
Gått 25 mil och ca 10 timmar
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad är det för uppdateringar ni gjort?(ni som fått annat i displayen efteråt)
Hörda av min handlare att polaris anlitat nån i sverige som håller på med kartor för GPS.så vi får den å funka typ som en garmin Montana, vet ej hur det stämmer, men lät som om man även kommer ta betalt en summa av alla som vill ha kartorna till idd.n...iofs.så får man väl räkna med å hosta upp en slant...bara den nu är rimlig.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Jag får ge mig, ringde handlarn och det stämmer att det inte finns. Känns dock förjävligt av polaris att skriva ut det i en specifik manual + visa bilder på det på alla ställen. Inte imponerad. Lika lite som att färgsättning på röda sks:n inte stämde!
står lika dant till pro-ride. var tvungen och titta i boken till min maskin (om än det inte hör hemma här) men enligt den så ska jag kunna få fram tankmätare i min 14:n rmk, står exakt lika dant, men det går inte på någon av dom modeller som boken handlar om. så är ju inte första gången dom ljuger i den boken
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
En fråga: fick ni med haknycklar till spänna fjädring? fick då inga sådana.. har för de ska följa med på ny skoter.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Når 8150 med min pro. Drygt 7h och 16 mil avklarat.

Min maskin har nu varit hos ÅF och dem har konstaterat att mitt problem verkar vara gasbrytaren. Problemet för mig med "drivaxel" missljud är att mattan går snett och det går ej att justera till. Polaris är kontaktade och dem vet om att detta problem finns samt att det kan vara själva mattan som är problemet... Underbart med skoter hahaha
 

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Min maskin har nu varit hos ÅF och dem har konstaterat att mitt problem verkar vara gasbrytaren. Problemet för mig med "drivaxel" missljud är att mattan går snett och det går ej att justera till. Polaris är kontaktade och dem vet om att detta problem finns samt att det kan vara själva mattan som är problemet... Underbart med skoter hahaha
Var upp och körde i fjällen nu och då jag lastar maskinen ser jag att mattan är gode nött på vänster sida luddig som fan och trådar som hänger ut från mattan... mest troligt går den snett då också :/
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Nä samma här. Jag tycker det är lite märkligt att det inte ens följer med en liten simpel verktygssats när man köper en ny skoter för dom här pengarna..
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
fick ingen nyckel till dämparna, bara tändstiftnyckel och L nyckeln till variatorn.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Nu efter några mil på Axysen så funderar jag hur den skulle bete sig med 36" framvagn, ännu mer lättkörd eller för vinglig. Är det värt det? :confused:
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Nu efter några mil på Axysen så funderar jag hur den skulle bete sig med 36" framvagn, ännu mer lättkörd eller för vinglig. Är det värt det? :confused:
Är väldigt intresserad av detta jag med. Känner att den känns "tung" att bryta ner. Någon som testat?