Skall snart byta kolvar då skotern börjar närma sig 750 mil. (Detta för jag inte vet om eller när dom är bytta senast.) Själva bytet fixar jag, men blir det mycket svårt att få loss allting med motorn kvar på en rev?
Sen undrar jag lite om packboxarna på skotern, om man ser om dessa läcker te.x att smörjfett trycks ut? Eller kan man köra startgas runt dom med skotern på tomgång för att se om den tjuvar luft där? (som med insugsgummin)
Kanske syns det på kolvar/stift om den te.x tjuvar för mycket luft så den riskerar att skära? Ursäkta frågorna, men kanske kan bli lite klokare iaf
Tar tacksamt emot tips!
Sen undrar jag lite om packboxarna på skotern, om man ser om dessa läcker te.x att smörjfett trycks ut? Eller kan man köra startgas runt dom med skotern på tomgång för att se om den tjuvar luft där? (som med insugsgummin)
Kanske syns det på kolvar/stift om den te.x tjuvar för mycket luft så den riskerar att skära? Ursäkta frågorna, men kanske kan bli lite klokare iaf
Tar tacksamt emot tips!