310 Malin jet iq 600 rr

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Hejsan!

Jag börjar med att säga att jag läst många
Trådar om bestyckning på just iq rr

Jag har en iq 600rr 08
Den är bestyckad av grytbäcken racing.
Men jag tänkte kolla munstyckena iaf
Och det sitter 310 huvudmunstycke och det kan
Väl aldrig gå bra?! Har läst om folk som har
420 - 400 men aldrig under det.

I övrigt är lågfarts och tomgång original på min
Men jag förstår inte varför dom monterat 310 huvud munstycke
Jag bor mitt i landet, (Gävleborg)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.712
833
113
Kramfors
De kan ev vara någon som fjällbestyckat den och glömt återställa den. Eller så går de köra den så snål men det låter farligt snålt!
 

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Det står i pappren att dom provat 380 sedan 350 och sedan 310
Och vid 380 fick dom ut 118 och vid 350 fick dom 119 och vid 310 fick dom ut 121hk
Men som sagt 310 vågar man ju absolut inte köra med,
Jag bytte kolvar i den och kolvarna var nästan repiga i framkant
Så troligtvis är det för att den får så extremt lite soppa.
Så jag köpte 400as munstycken nu och ska montera.

Kan dock inte prova skotern nu då det inte är någon snö
Men 310 vågar väl knappt tävlingsåkare åka med? Även fast dom
Bara åker och "mjölkar" på gasen. Blir ju inga fullgas repor för dom.
 

roBain

Välkänd medlem
18 nov 2009
444
1
16
Örnsköldsvik
Du måste kolla vad stiften "säger" efter en fullgas repa. Jag tycker att det låter lite lite som MJ men man vet ju aldrig.
Kör en fullgas repa å kolla vad stiften säger, är dom ljus så måste du bestycka upp den, kör en enhet i taget. Då kommer du få den att gå så bra som möjligt :)
Tänk även på att om du far till fjälls där det är högre upp så kommer den vilja ha en annan bestyckning
 

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Men som sagt 310 kan ju inte vara i närheten av bra
Då alla säger att dom går från 450 (org) till
Typ 420 och så. Så jag tänkte prova att montera 400 i maskinen.
Vad tror ni om det?
Det är ju ett skapligt jobb att riva bort luftburken
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
När jag har dynojettat hojar så har de som bromsat och justerat hojen antingen slipat bort märkningen på munstyckena, märkt om dem eller använt felmärkta. Detta för att det ska vara omöjligt att kopiera.
Tänkte att det kan vara något liknande du råkat ut för?
 

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Det kan ju hända. Dock tittade jag på hålen
Och det var en stor skillnad på 310 som satt i
Och dom 400 jag monterade, så mindre var dom absolut.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.712
833
113
Kramfors
Piratmunstycken är inte ens i närheten samma mått som org så håll dig till org munstycken! Gå ner från 400a lät som en bra plan du kan säkert gå ner snabbt till 380 och 360 låter det som men som sagt köp endast org munstycken!!!!!
 

Exalibour

Välkänd medlem
28 apr 2010
132
0
6
Jag använder självklart org munstycken.
Monterade 400 idag och skotern verkade faktiskt
Fungera fint det lilla jag har hunnit kört.
Men en sak vill jag fråga över:
Hur får man tillbaka luftburken på ett smidigare sätt?
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Jag använder självklart org munstycken.
Monterade 400 idag och skotern verkade faktiskt
Fungera fint det lilla jag har hunnit kört.
Men en sak vill jag fråga över:
Hur får man tillbaka luftburken på ett smidigare sätt?
sätt dit luftburken på förgasarna först, sen dit med hela paketet.
 

Funxx

Medlem
17 okt 2014
8
0
1
Uppsala
Jag har precis styckat om min 600RR. Min gick näst intill perfekt med Huvudmunstycke 390, lågfart 45 (ska bytas till 35), luftmunstycke 0,9, nålen på #2 och blandskruv 1,25 varv. Satt huvud 400, luftmunstycke 0,8 och nålen på #3 när jag köpte min. Gick ju på tok för fett.