Jag plockade ut en ny 2012as 137" Freeride som jag körde 470 mil med.
Bytte sen in den efter två säsonger och tog ut en ny 137" 2014 likadan freeride.
Avsaknaden av magnapullsnöret är nått jag aldrig märkt av, jäkligt skönt med elstart och under mina hitills 650 mil utan manuell start har elstarten aldrig krånglat. Fastän jag inte ens underhållsladdat upp batteriet någon sommar.
Mina freerides har funkat bra förutom några saker
Båda har haft problem med läkande oljebehållare, lätt åtgärdat dock slå in en mellan ring i oljebehållar öppningen så är det fixat. Vilket åf bjudit på varje gång eftersom det är ett erkänt brp problem...
2014an är inne nu för byte av vänster handtagsvärmare som gett upp.
Annars har de funkat bra men jag anser att 800 E-tec äter för mycket rem...Blir inte en 800 E-tec för mig nästa gång. 2012an funkade faktiskt bättre än 2014, på 2014 har jag hitills bytt 3 remmar och på 2012an bytte jag bara två innan den byttes in.
Skulle jag vara i dina kläder och stirrat dig blind på freeride skulle jag köpt en 146" du märker aldrig av de där 9 extra tummen, men de är bra att hitta när de är lössnö åkning!
Nackdelen med 2014 tycker jag är för höga kammar, 57mm har jag på min 137a, tror 146 & 154an har 63mm höga kammar.
2012an har precis som gabbe skrev 44mm. 51 vore optimalt, 57 blir nästan väl högt när man kör fort efter led.
De är dock en bra skoter vilken än du väljer, försök hitta någon med variator kit så kanske du får mindre remproblem =)