Jag har sökt men hittar inte vart man kan köpa pivotbultar i olika vikter till 850 p-drive variatorn i Sverige. Någon som vet vart man kan köpa?
Tror inte det är en superlysande ide´, toleranserna på dessa skruvar är inte 100%, tror inte nån väger exakt lika mycket om jag ska vara ärlig.Enklast och billigast är väl att du går till din lokala järnhandel och köper m6 bultar med insex skalle i olika längder, så gjorde då jag
Det går ordna med en bra brevvåg och en fil, sen så bultar i samma dimension från samma tillverkare tenderar vara tämligen lika, inom något hundradels gram på skruvar i den storleken gissar jag, så det är nog i sammanhanget oviktigt.Tror inte det är en superlysande ide´, toleranserna på dessa skruvar är inte 100%, tror inte nån väger exakt lika mycket om jag ska vara ärlig.
Japp, mycket enkelt att justera maxvarvtalet för olika förutsättningar genom att byta skruvar och/eller lägga till/ta bort brickor.Är pibotbultarna dom tre gulfärgade skruvarna man släpper för att justera det som kallades clicker förut?
Där ser man.Japp, mycket enkelt att justera maxvarvtalet för olika förutsättningar genom att byta skruvar och/eller lägga till/ta bort brickor.
Tex vid byte till Ultimax variatorrem så behövs ofta ca ett gram tas bort för att bibehålla samma maxvarvtal.
Skulle du vilja utveckla detta lite då Ski-doo-grabbarna jag åker med grinar över att det varvar dåligt när dom bytt till ultimax?Japp, mycket enkelt att justera maxvarvtalet för olika förutsättningar genom att byta skruvar och/eller lägga till/ta bort brickor.
Tex vid byte till Ultimax variatorrem så behövs ofta ca ett gram tas bort för att bibehålla samma maxvarvtal.