Njaaa, arctic cat fimpade typ 90modeller. Alla arbetsskotrar och typ alla fyrtaktare. Jag tror att yamaha fortsätter med deras 4t och arbetsskotrarGissar att du kan göra en copy paste av arctics 2020 utbud, bara byta ut arctic-namn mot Yamaha-namn så har du hela releasen.
Hela modellprogrammet är väl inte presenterat än? Jag har bara sett riot och alpha-modellerna hittillsNjaaa, arctic cat fimpade typ 90modeller. Alla arbetsskotrar och typ alla fyrtaktare. Jag tror att yamaha fortsätter med deras 4t och arbetsskotrar
kommer nog inte så mycket mer än sådär eller så kanske det tom kommer en firecat =)Hela modellprogrammet är väl inte presenterat än? Jag har bara sett riot och alpha-modellerna hittills
Där har du modellprogrammet, Alpha är mountain, Riot är crossover och ZR är kvar som ledmaskiner.Hela modellprogrammet är väl inte presenterat än? Jag har bara sett riot och alpha-modellerna hittills
Hela modellprogrammet är väl inte presenterat än? Jag har bara sett riot och alpha-modellerna hittills
Nu blir det OT, men det blir bara en vuxenmodell med 4T för Arctic Cat.Arctic släpper priserna samma dag som yamaha släpper sina skotrar.. och har även för mig att Arctic släppte 4t sortimentet samma dag som yamaha förra året..
Missade det.. och ja då blir det ju spännande att se vart detta landar...Nu blir det OT, men det blir bara en vuxenmodell med 4T för Arctic Cat.
Ja, man kanske kan spekulera i att Textron inte gillar Yamaha-samarbetet. Frågan då är nog inte om dom ska ta fram egna 2t motorer, Yamaha står ju då utan chassi!35 modeller skriver Snowmobile.com och listar även vilka modeller utöver Riot och Alpha.
A-C skippar alla 4-takt utom barnskotrarna och Thundercat med 999+turbo.
Så det verkar helt klart som att något är på "G" när de rensar ut Yamaha-motorerna och sedan även gör typ samma försäljningsmodell som Yamaha gjorde inför säsong -18/-19, med bara förbeställningar och utförsäljning av kvarvarande skotrar.
Kan hända att Yamaha kommer med ny egen plattform och kanske några egna 2-taktare i klass med BRP:s....?? Vore inte fel Men vi har ju drömt om detta länge
https://www.snowmobile.com/blog/2019/02/2020-arctic-cat-snowmobile-lineup-preview.html
Varför skulle Textron lägga ner snöskotertillverkningen?
Enda Yamahatillverkade 2t-motorn de hade 2019 var 540fläkt från 80-taletMed tanke på att Yamaha kom med en tvåtaktare i fjol så tror jag att det kommer att öka. Den 600an de kör med nu, är det Yamahas egen eller Arctics?