Dom har ju gjort om kylsystemet på maskinerna nu så det kanske är så enkelt att det inte behövs någon sks längre?
Det var det jag funderade över också för den bredden mellan skidorna på min SKS var mer till nackdel än fördel.Dom har ju gjort om kylsystemet på maskinerna nu så det kanske är så enkelt att det inte behövs någon sks längre?
Lär nog komme lite bilder senare på kylaren, som jag fattat det så är den centrerad i tunneln, samt har flänsar för att öka ytan.Hade varit spännande få se en förklaring på precis vad som är ändrat i kylsystemet.
Såg en video på kylaren och den är som Asker säger nästan hela tunnelbredden, räfflad och den når hela tankens längd. Lär blir bättre än innan.Lär nog komme lite bilder senare på kylaren, som jag fattat det så är den centrerad i tunneln, samt har flänsar för att öka ytan.
edit: hittade bilder nu, den är nästan över hela tunnelbredden samt räfflad. Så det bör innebära klart förbättrad kylning.
Källa på det? (verkar ju annars vara ett populärt uttryck!!)Såg en video på kylaren och den är som Asker säger nästan hela tunnelbredden, räfflad och den når hela tankens längd. Lär blir bättre än innan.
Det var videon som Psyco Dave länkade till som jag såg i morse.Källa på det? (verkar ju annars vara ett populärt uttryck!!)
Nämen allvarligt, du/ni råkar inte ha en länk till klippet i fråga?
En räfflad bör ju öka ytarean med en hel del kontra en slät, men frågan är om den ändå blir lika stor som Ski-doo/Lynx? Tveksamt tror jag. Det är ju många som ibland måste använda sina lössnöskotrar för att släpa sambos och barn och hundar och sånt och då är ju en liten kylare ett problem. Men ett ännu större problem för oss som måste göra det är kanske att utbudet på lössnöskotrar som inte är shorty/slash etc. antagligen kommer minska framöver och jag gissar att det är rätt besvärligt/omöjligt att montera dragkrok på en shorty/slash?Är ju väldigt kort kylare om man jämför med lynx och ski-doo som har kylare hela tunnels längd men deras är ju inte räfflad vet inte om det gör nån större skillnad.
Skidoo kommer med dragbåge till sina shorty modeller nästa år så helt omöjligt är det inte.En räfflad bör ju öka ytarean med en hel del kontra en slät, men frågan är om den ändå blir lika stor som Ski-doo/Lynx? Tveksamt tror jag. Det är ju många som ibland måste använda sina lössnöskotrar för att släpa sambos och barn och hundar och sånt och då är ju en liten kylare ett problem. Men ett ännu större problem för oss som måste göra det är kanske att utbudet på lössnöskotrar som inte är shorty/slash etc. antagligen kommer minska framöver och jag gissar att det är rätt besvärligt/omöjligt att montera dragkrok på en shorty/slash?