500 EFI Problem!

pepsi

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Har en 500 EFI -93,det började med att den inte svarade på gasen riktigt.Nu "dör" den då man gasar (det är som att den får för mycket) Någon givare eller liknande??
 

RXL

Medlem
efi problem

jag har haft samma sak på min 650 efi o det var en givare "dropping resistor" en spännings regulator den går klockrent på tomgång o sen vid högre varv dör den o låter som om han dränks men igentligen bryter tändningen så var det i alla fall på min "ett av alla fel har snart bytt hela skotern"
 

Polaris500efi

Medlem
7 mar 2010
10
0
1
Sidensjö
Min Polaris 500 efi tar bara in bränsle och vägrar starta tar in bränsle för varje drag och ger 4 felkoder från efin :S Hjälp mig har ingen aning om vad det kan vara.
 

Polaris500efi

Medlem
7 mar 2010
10
0
1
Sidensjö
ännu ett problem till nu går pumpen även om man drar ut nästan alla kablar och behöver bara jordkabeln från motorn för att pumpen ska gå och Efin blinkar 1 lång och 4 korta sedan blinkar den korta hela tiden .... Tacksam för snabba svar :S
 

Pimpelgas

Medlem
20 feb 2010
20
0
1
ännu ett problem till nu går pumpen även om man drar ut nästan alla kablar och behöver bara jordkabeln från motorn för att pumpen ska gå och Efin blinkar 1 lång och 4 korta sedan blinkar den korta hela tiden .... Tacksam för snabba svar :S
Om pumpen går fast du dragit ur kablarna till EFI enheten så är förmodligen reläet felaktigt. Det finns två likadana reläer, prova att kasta om dem och se om du får ett ändrat beteende. Det ena reläet ger ström till pumpen och det andra ger ström till EFIn.

Kontrollera kabeln till tempsensorn.

Mät upp tempsensorn med en ohmmeter och mät temperaturen i rummet där skotern står, vilka värden får du?