SRX 700 -98

Laggen

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Någon som har någon info om den och i så fall kunde skänka lite tankar till mig om den
 

hingsten

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
my machine

jag är en lycklig ägare av en 98-srx700 och jag är väldigt nöjd med den.men det är nog rätt viktigt att kolla hela maskinen innan man ger sig iväg.när jag köpte min så skulle jag byta matta och hittade då ett trasigt drivaxel lager.och det var tur att jag hittade det.annars hade det nog gått åt helvete.det är en ganska tuktad maskin jag har och det visste jag ju när jag köpte den.fick ett skit bra pris så det var värt det ändå.det är vad jag har om srx700
 

LaarZ

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Sävar Sverige
RE: my machine

SRX.. beror ju på vad du ska ha skotern till. Ingen lössnö maskin precis, men den går bra! Däremot är det dyra reservdelar till Yamaha. Vevaxel till SRX kostar 24.000kr ny. Men Yamaha gör riktigt fina grejer!
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
SKulle vilja ha en srx snurra i min skoter... 140-145hk och så är dom odödliga dessutom =P
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Man behöver inte äns annonsera SRX delar.. Ringde en snubbe förra veckan som hört genom en kompis-kompis att jag kanske hade en motor. 3min senare var jag en massa tusenlappar rikare och utan den extra SRX motorn
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Dom går ju inte dåligt i snö heller. Det är ju jävligt många som säger/tycker det. Men det är för att det är väldigt få som duger till och köra dom! Nästan alla som har testat min har ju så klart farit och fastnat, och dom gnäller om skarasåg som dom är kallade och allt möjligt men tro det eller ej men jag har klättrat ifrån en xp 800. Och där var det både brant och mkt snö. Efter det har då han blivit tyst! Jag har börjat kalla hans skrot brp för skarasåg efter det. :evil: Jag har bytt till en 38mm matta och sen dess har jag bara kört fast EN GÅNG! Och det var i fjällen. :D
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Int går dom dåligt i snö. Det är för att det är få som duger till och köra dom. Alla som har testat min har ju så klart farit och fastnat, och dom gnäller om skarasåg som dom är kallade och allt möjligt men tro det eller ej men jag har klättrat ifrån en xp 800. :evil: Efter det har då han blivit tyst! Jag har bytt till en 38mm matta och sen dess har jag bara kört fast EN GÅNG! Och det var i fjällen. :D

Nej, SRX går inge vidare i snön.... Isf har du inte kört nå andra maskiner! ;)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Nej, SRX går inge vidare i snön.... Isf har du inte kört nå andra maskiner! ;)
Gå och läs på den där tråden "hur många skotrar har du kört" så får du se vilka skotrar jag kört. Jag säger helt klart inte att den går bäst. Men bra mkt bättre än många av dom sen jag bytte matta på den! Och du gnäller bara för att du också är en av dom som inte duger till och köra dom!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Gå och läs på den där tråden "hur många skotrar har du kört" så får du se vilka skotrar jag kört. Jag säger helt klart inte att den går bäst. Men bra mkt bättre än många av dom sen jag bytte matta på den! Och du gnäller bara för att du också är en av dom som inte duger till och köra dom!

Har åkt yamaha hela mitt liv, avgudar dom..
Men jag har kommit till det stadiet där jag kan se över horisonten och inse deras egenskaper.

En MXZ med 38as matta tar sig bättre än en SRX. De är fakta av rent fysiska beräkningar så kommer MXZ ta sig bättre.

Tar vi en SXR är det lite andra bullar..
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
ja jag håller då med yamaha nisse.. dom går inte bra i snö och även sxr går bra mycke bättre i snön än srx'n

och ja jag har ägt en srx
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Har åkt yamaha hela mitt liv, avgudar dom..
Men jag har kommit till det stadiet där jag kan se över horisonten och inse deras egenskaper.

En MXZ med 38as matta tar sig bättre än en SRX. De är fakta av rent fysiska beräkningar så kommer MXZ ta sig bättre.

Tar vi en SXR är det lite andra bullar..
Sluta nu svammla! Det som spelar roll hur långt man kommer är vad som sitter bakom styret. En som aldrig kört skoter skulle till och med köra fast med en 166" lång rmk 900. Och jag har kört skoter nästa sen jag lärde mig att gå. Kom upp till Ökx nästa vinter så får du väl se det med egna ögon. Tar mig utan några som helst problem i 1meter puder. Den går bara med skidorna rakt upp mot solen! :D
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
ja jag håller då med yamaha nisse.. dom går inte bra i snö och även sxr går bra mycke bättre i snön än srx'n

och ja jag har ägt en srx
Som jag sa, det beror på vad som sitter bakom styret!
Har inga problem att ta mig fram med den.
Om man kör med original 19mm matta så är det ju självklart att man inte tar sig någonstans det skulle man inte göra med någon annan skoter heller.
Möjligtvis med en apex turbo med 400hp