hmm...vet du om det har varit hål/sprickor i insugsgummit?jag vet av en som har en mxz 800 02:a som kolvarna smält på och felet var insugsgummit
Ja det blir som sprickor i gummit. Pga den tjuvluft som din kompis motor drog i sig så blev följden att den helt sonika spikade sönder tack vare värmen som blev och därav hålet i kolven.hmm...vet du om det har varit hål/sprickor i insugsgummit?jag vet av en som har en mxz 800 02:a som kolvarna smält på och felet var insugsgummit
min teori om det här är att bränsle-luft-blandningen tänder innan tändstiftet ger gnista - dvs att det blir pre-ignition. Symptomen för det här är karakteristiskt just hål genom kolvenÖppnat motorn och de. och jadu. hade ett hål raktgenom kolven och jadu den var inte fin.
Går alldeles utmärkt att bara byta ringarna, ser kolvarna bra ut och kompen är OK känns det dumt att byta allt[/quote
Jag tackar för svaret
Jo precis det känns ju så.. Men du har ingen aning om vilka ringar man ska satsa på isf? Orginalringar kostar ju 488:- st på rinab, , så då känns det ju som man kan köpa 2 snopro kolvsatser lika gärna. Eller duger det och köpa de billigare kolvringarna för 127:- st?