Bästa crossskotern??

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Ja säga vad man vill om de andra märkena men vilket annat märke har toppat crossen så mycket och så länge som Lynx.
De har ju till och med gått så långt att om de ska hänga på E-son,Tapio & Öhman så måste de stoppa in en PPS boggie i sina maskiner för att de ska fungera.
Titta bara på Olofsson & Johan Eriksson som bägge kör me PPS boggie för att orginal boggien ej är lika bra annat än i starten eller?????:) :)
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
Asså nu e ju x-games klart 2 st arctic act i lednigen??säger det er något??och det var väl 2 st snopros? rätta mig om jag har fel men dominerar dom inte mest just nu?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Asså nu e ju x-games klart 2 st arctic act i lednigen??säger det er något??och det var väl 2 st snopros? rätta mig om jag har fel men dominerar dom inte mest just nu?
Givetvis var det snopros eftersom det är Arctic cats tävlingschassie.
Som sagt tidigare, bara för att ettan och tvåan i en tävling kör för Arctic innebär inte det att just det märket är bäst. Resultatet säger mer om förarna än om maskinerna.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Det handlar ju mycket om vem som sitter på skotern också, satt enligt mig är det fel att utgå vilken skoter som är bäst genom att titta på vem som leder i skotercross tävlingarna.
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
jo men så hära kan vi ju sitta och säga hur länge som helst!att det e förarna som presterar bra men maskinerna gör väl en stor del också lr?för om vi ska sitta och säga reven är bättre än snopron men ändå vinner snopron meed förare på?? assså vi kan ju inte sitta och säga så!vi måste ju säga varför den e bästa personligen tycker jag att snopro chassit är väldigt lätt att använda..och allt som behövs på ett sånt monster är styrhöjjare + crosstyre...sen är det bara å gasa....
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Följdfråga: Vilken av dagens maskiner HÅLLER bäst för att åka cross/jävligt hård ledpressning? Enligt mig verkar alla skotrar bantade på förstärkningar i jakt på vikt, eftersom de flesta som kör cross förstärker upp nya skotrar..
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
jo men så hära kan vi ju sitta och säga hur länge som helst!att det e förarna som presterar bra men maskinerna gör väl en stor del också lr?för om vi ska sitta och säga reven är bättre än snopron men ändå vinner snopron meed förare på?? assså vi kan ju inte sitta och säga så!vi måste ju säga varför den e bästa personligen tycker jag att snopro chassit är väldigt lätt att använda..och allt som behövs på ett sånt monster är styrhöjjare + crosstyre...sen är det bara å gasa....
Nej man kan inte generellt säga att en maskin är bättre än än annan idag då de ligger så nära varann därför påstår jag att det är föraren som är den absolut främsta orsaken till hur det går, att sen olika förare passar olika bra tillsammans med olika maskiner är en annan femma.
"och allt som behövs på ett sånt monster är styrhöjjare + crosstyre"
det sitter ju på då du köper den (förhoppningsvis).
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
det sitter ju på då du köper den (förhoppningsvis).[/quote]

asså inte sitter det väl ett crosstyre + höjare då man köper från direkt affär??:confused:
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Det handlar ju mycket om vem som sitter på skotern också, satt enligt mig är det fel att utgå vilken skoter som är bäst genom att titta på vem som leder i skotercross tävlingarna.
Visst är det så, men Tucker Hibbert verkar inte ha valt fel iaf ;)
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
emmes skrev:
asså inte sitter det väl ett crosstyre + höjare då man köper från direkt affär??:confused:
Givetvis sitter det redan monterat på denna typ av skoter, det är ju en tävlingsmaskin.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Personligen tycker jag att Pro XR 440 04 är den absolut bästa crosskotern som gjorts när den kom var det ingen på banorna som hängde med den runt banan.
Sedan tog IQn över och ligger väll just nu 1a och har blivit framröstad av snowmobile magazine till bästa crossmaskin 05-06 :D
men det är bara vad jag tycker alla tycker som sagt olika.
 

JimBoHabri

Medlem
21 dec 2006
10
0
1
Asså nu e ju x-games klart 2 st arctic act i lednigen??säger det er något??och det var väl 2 st snopros? rätta mig om jag har fel men dominerar dom inte mest just nu?
När Blair Morgan körde ski-doo så låg dom i toppen.. Han dominerar ju, inte skotern.
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
När Blair Morgan körde ski-doo så låg dom i toppen.. Han dominerar ju, inte skotern.
men körde han iår?
men varför låg skidoo i topp då?? eftersom han var och nu e det 2 ac grabbar som dominerar...
 
R

Robin

När Blair Morgan körde ski-doo så låg dom i toppen.. Han dominerar ju, inte skotern.
ja som tidigare sagt så är det ju oftast (altid?) föraren det beror på, inte vilket märke det är på skotern, då skotrarna är väldigt lika effektmässigt.
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
men då är ju denna tråd egentligen en fruktansvärt onödig tråd...om det bara beror på föraren
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Jag tror nog det beror till 60-70% på föraren. Dagens maskiner är nog i princip helt lika prestandamässigt när dom väl står på startlinjen. Sen om en viss modell håller bättre eller sämre är nog svårt att säga eftersom att 2 eller flera olika maskiner aldrig får exakt samma behandling. Får hoppas att E-son snart får åka över och köra ifrån jänkarna på deras hemmaplan för övrigt.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Ställer om frågan:

Följdfråga: Vilken av dagens maskiner HÅLLER bäst för att åka cross/jävligt hård ledpressning? Enligt mig verkar alla skotrar bantade på förstärkningar i jakt på vikt, eftersom de flesta som kör cross förstärker upp nya skotrar..