Vart är min gamla skoter nu?

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
På bilforumet Zatzy.com finns det en ganska rolig tråd där folk efterlyser gamla bilar dom ägt för att få reda på vart dom finns nu. Jag tänkte att det skulle va kul med en liknande tråd för skotrar!

Så undrar du vart din gamla trotjänare tagit vägen så är det bara att slänga in en lite förfrågan i den här tråden, finns inte ägaren till skotern här på forumet så kanske nån annan vet nått av värde!

Jag skulle vilja veta hur min gamla Wildcat mår nu? Det är en -92a regnr BYX***, tror den finns i Borlänge nu...?

CrazyDave

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
38
Umeå
Här är väl bilregistret till stor användning?

Skicka ett SMS till 71456

1. Skicka registreringsnumret till nummer 71456 via sms.

2. Sedan får du svar från Vägverket där nuvarande ägare står.

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jo jag använde det också, men det är ju kul med ögonvittnen som kan tala om i vilket skick skotern är och så...

Timberjack

Välkänd medlem
2 aug 2004
322
0
16
Skellefteå & Svansele
De här va ju en kul idé! :)

Undrar då om de är nån som har min gamla Ski-doo Formula MX -88 (har tyvärr glömt reg.nr å inge kort ha ja på den heller :( ) Men den hade höjd boggie, breddad framvagn(10cm) Blåa stag i framvagnen samt Öhlinare, Rotax 583, gula plastbelag å så va huven svart me blåa ränder (istället för grå me svarta ränder som verka va orginal) Den såldes till Malå-trakten i slute på 2001.

Nån som äger eller vet var den finns??

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kul idé. Jag såg föresten min första skoter på blocket i höstas och det stod i annonsen att den "bara gått korta turer". Jag mejlade han och frågade vad det stod på mätaren och han svarade 700 men han trodde mätaren var bytt. Då meddelade jag han att det stod 1150 på mätaren när jag sålde den 2003. :D

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Vart är min gamla skoter nu?

Kul idé. Jag såg föresten min första skoter på blocket i höstas och det stod i annonsen att den "bara gått korta turer". Jag mejlade han och frågade vad det stod på mätaren och han svarade 700 men han trodde mätaren var bytt. Då meddelade jag han att det stod 1150 på mätaren när jag sålde den 2003. :D
hahah kaos, märkte liraren inte att den hade gått mer ? ;p

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Min ramla Edge 600 rullar i Luleå enligt vv. Kanske finns ägaren här? Reg nr; RZK***

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Jag skulle vilja veta hur min gamla Wildcat mår nu? Det är en -92a regnr BYX***, tror den finns i Borlänge nu...?
Min ramla Edge 600 rullar i Luleå enligt vv. Kanske finns ägaren här? Reg nr; RZK***
Kul tråd det här. :hello:
Men varför inte skriva ut hela Reg. No. ? :confused:
Borde ju vara enklare att hitta igen den då.

Det kan ju finnas ett antal av likadan snöskotermodell, och med samma bokstavskombination, men med skilda nummerkombinationer !
Jag själv var ägare till en Mountain Cat 600 för ett par år sedan, 2 av mina vänner hade köpt exakt likadana snöskotrar, alla hade vi reg. no. som började på RTL, min hette RTL457, såg att den stod hos handlaren i Laisvall, som 6:e ägaren.:hello:

Gubben

Välkänd medlem
4 dec 2007
154
0
6
Skoj, men om vi vänder på det då. Vem ägde min nuvarande skoter förr ?:) Ski-Doo Mach 1 -98 Reg: HHH*** :)

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Skoj, men om vi vänder på det då. Vem ägde min nuvarande skoter förr ?:) Ski-Doo Mach 1 -98 Reg: HHH*** :)
Det kan ju också var skoj att veta. Föregående ägare bör man ju veta men tidigare kan ju vara skoj att veta. Iofs så har "dom flesta" så pass nya skotrar nu för tiden att det är 1-2 max 3 ägare.

Jag är andra ägaren på Pro X2an så jag vet alla som ägt den. :D

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
Jag personligen skulle inte uppskatta om gamla ägare satt å skrev ut regnummer på en maskin jag äger för tillfället.
Folk på ett internet-forum har ingen anledning att få veta vart jag bor ev. vart min maskin står nånstans.

Med alla tjuvar som springer omkring i dethär landet är de nog svårt att få behålla sina prylar som det är, än att folk ska tipsa om regnummer så de kan söka upp just det exemplar de vill ha.

MvH Henke