Najs mannen, du får mer än gärna lägga ut bilder, helst före efter bilderPitabroed skrev:Såg nu att det bara var min uppallning som gjorde att framvagnen inte ville dras ut max Hög som ett höghus verkar den bli iaf när man får dit dämparna för det skiljer bra mkt! Ser ut som om jag måste höja den bak till o med..
Är det ingen som har "höjnings"plattor till boggien att sälja?
Nu är jag äntligen klar med framvagnen! Såhär blev det:
Dålig bild men jag har inte digitalkameran hemma för tillfället :/
Men den blev LEDIGT 15 cm högre om man räknar på frontbågen och vars den va förut. Skulle ha behövt höja den bak egentligen men orken finns inte just nu...
ja hålller också på att höja min xcr.... i boggin är de bara att dra iväg en beställning på dropbrackets från slp, kostar 129kr/paret och ja beställer 2 par, så man kan höjja fram och bak i boggin.Såg nu att det bara var min uppallning som gjorde att framvagnen inte ville dras ut max Hög som ett höghus verkar den bli iaf när man får dit dämparna för det skiljer bra mkt! Ser ut som om jag måste höja den bak till o med..
Är det ingen som har "höjnings"plattor till boggien att sälja?
Lägger upp en annan, inte samma bild men man ser hur hög den blev.bilden funkar ju inte =(
På främre fästena behöver du inga drop brackets, det går väl inte ens att få dit sådana heller? Det finns iaf 4 st hål placerade i en rad där man kan sätta boggiens framända i olika lägenja hålller också på att höja min xcr.... i boggin är de bara att dra iväg en beställning på dropbrackets från slp, kostar 129kr/paret och ja beställer 2 par, så man kan höjja fram och bak i boggin.
Det är klossarna i trailarmen som gör att det tar stopp, spring ut och kolla så ser du nog.vist måste man ta bort krängningshämarn för att kunna höjja den
jag tog lös mina dämpare på min xlt och då tyckte jag att framvagnen borde falla ner men den föll ner ca 1 cm.
är det krängningshämarn som man bara behöver ta bort eller måste man byta styrleden med ??
Varför skulle det hjälpa? Ifall du tänkte sänka fästena så mkt att dom hamnar nedanför chassiet borde du tänka om. Så hög boggie vill du nog inte ha..varför skulle de inte gå att ha brackets framtill?
Det är "markerat" för nya på på insidan tunneln. Se efter där på insidan så förstår du hur jag menardå skiter man i att köra på någon stubbe haha nä men gar tar hellre den risken och kör därmed lite försiktigare där ja är osäker på underlaget än att ha en boggi med helt fel geometri...
då får lösningen bli att borra nya hål framtill istället... har jag rätt om jag säger att hålen bara ska vara längre ner?.. och inte länge bak eller liknande?