Chip till zr 600 efi 1998

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Tjenare!
Jag är på jakt efter ett chip till min ZR 600 1998. Jag har hittat några inlägg om chip i detta forum men jag undrar hur ni som har chippat skotern har upplevt förändringen? Om det finns någon?

Tycker ni det var värt pengarna?
Sänktes bränsleförbrukningen?

Vad finns det för olika chip och prisalternativ?

P.S JAG ÄR INTE UTE EFTER EFFEKT!!


MVH Fredrik M
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
Livinloud skrev:
Tjenare!
Jag är på jakt efter ett chip till min ZR 600 1998. Jag har hittat några inlägg om chip i detta forum men jag undrar hur ni som har chippat skotern har upplevt förändringen? Om det finns någon?

Tycker ni det var värt pengarna?
Sänktes bränsleförbrukningen?

Vad finns det för olika chip och prisalternativ?

P.S JAG ÄR INTE UTE EFTER EFFEKT!!


MVH Fredrik M
för ett par år sedan var det en massa snack om just den här modellen. och då rekommenderades det att man skulle chippa skotern så det är nog värt det. ring till bengans han har det mesta till ac och oftast bäst pris
 

PowderSpecial1

Semi PRO sledder
16 okt 2005
190
0
0
Boden
e också lite intreserad ifall man kan få ner soppa förbrukningen lite min ligger ju fan över 5 liter i djupsnön....Vad kostar ett chip?
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Tja nu var skotern chippad. Jag vet inte direkt om skotern blev något rappare.. Det "blev inte som en ny skoter" som bengans påstod. Men den drar markant mindre soppa, vad jag märkte, av den lilla turen jag var ute.. Men om den drar mycket mindre soppa så är det värt 1526kr.

Jag har bara kört pyttelite än så länge.. Får pröva lite mer i helgen..
 

Mathias-ws

Aktiv medlem
17 jan 2007
74
0
6
Tja nu var skotern chippad. Jag vet inte direkt om skotern blev något rappare.. Det "blev inte som en ny skoter" som bengans påstod. Men den drar markant mindre soppa, vad jag märkte, av den lilla turen jag var ute.. Men om den drar mycket mindre soppa så är det värt 1526kr.

Jag har bara kört pyttelite än så länge.. Får pröva lite mer i helgen..
När jag köpte min ZR600 så fick jag med ett chip....tänkte höra hur man sätter dit det? Jag fick ingen instruktion med till det!

MVH/Mathias