Faktainsamling Rev..

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
ejwbegysv skrev:
okey.. Hur funkar det då?? Verkar mattan hålla ihop??
ja, det ser bra ut. inga problem med det iaf. trode först att det var några förborrade hål för dubb, men sen såg jag att hålen var förstora för det :)

var ju så lite snö i vinter (även här uppe) så när man var på fjället blev det lite sten- och buskkörning för att ta sig fram. men det blev som sagt inga problem med det.

en annan sak när man köper en rev är att man inte ska starta upp den när den är kall och sen köra ca 3 meter sen stänga av den, sen starta den och backa tillbaka direkt sen. eftersom reven går på choke i några sekunder när den startar och du kör iväg ca 3 meter och sen stänger av den innan choken hunnit slå av så tror den att den är varm när du nu ska backa bak den så den och är då så kall att den börjar gå på en cylinder. nu vet jag inte riktigt om det där var precis så, men ungefär så var det åf:en sa! han sj har ägt många ski-doo genom åren och hade en sån som hade börjat gå på en cylle av precis det där. så han sa att istället för att gasa iväg på en gång ska man vänta några sekunder tills choken har slagits av (det syns på panelen när den stängs av).

har lite dåligt minne :p men det var iaf på ett ungefär så!
 
Last edited:
E

ejwbegysv

Shovel Mount Kit

861793300 Shovel Mount Kit $18.47



Jo hon gick med på att göra hål i hennes matta...
 
E

ejwbegysv

När jag tar bort oljepumpen och oljetanken så måste jag fortfarande ha olja till vattenpumpen... Då går det fint med 440:ins lilla tank :

 
E

ejwbegysv

Imorrn ska jag hämta skotern äntligen... Syndbara att det inte finns någon snö....
 
E

ejwbegysv

Folksam :
Försäkring (Halv) blev 494 kr/mån och inget krav på att jag ej får ställa av den osv.. Blir ca 2500kr på en vinter alltså..

Enligt Folksam så är det 108kw.

Man, 26 år, Gävle, inga tidigare skador, villa.
 
4

426H

Riktigt läcker! Tycker det är årets klart mest intressanta skoter. Gratulerar till köpet.
 
E

ejwbegysv

Den va riktigt läcker!! Fyfan.. tänk om man hade pengar :)
Haha.. Ja du får plugga ordentligt i skolan å inte va så lat så blir du rik som staff :)

Skulle få låna ett till släp men det fick jag visst inte längre...
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
en väldigt fiin skoter du har och du är duktig på att skruva måste jag säga!! Lycka till med skotern i fortsättningen!!:)