ordning på tändkablar - edge 600

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
I stridens hetta när jag surade ner den så tog jag ur stiften och när jag satte tillbaka på slog det mig att jag inte kollade i vilken ordning dom satt :cool:

Så hur ska dom sitta, överst till vänster eller höger cylinder? Sett framifrån alltså.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Det är väl bara att prova och se? Du märker garanterat om du sätter fel hatt på stiftet, inget allvarligt kan hända heller för den delen
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Som jag sagt är det bara att prova. Det enda som händer är att den inte går igång alt. den går värdelöst om du sätter hattarna fel.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Vad jag vet så är det en lång och en kort, jag har aldrig lyckats sätta fel. Men jag har dock ingen edge
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Gnista

I stridens hetta när jag surade ner den så tog jag ur stiften och när jag satte tillbaka på slog det mig att jag inte kollade i vilken ordning dom satt :cool:

Så hur ska dom sitta, överst till vänster eller höger cylinder? Sett framifrån alltså.

Det spelar ingen som helst roll hur du sätter dem !

I och med att du har en sk. dubbel tändspole så tänder "Spolen" alltid både i botten och i topp läget.

Mao. det finns inget rätt eller fel.
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Sv: Gnista

Det spelar ingen som helst roll hur du sätter dem !

I och med att du har en sk. dubbel tändspole så tänder "Spolen" alltid både i botten och i topp läget.

Mao. det finns inget rätt eller fel.

Tack. Vore drygt om man satt dom fel och står där och rycker och rycker :) Räckte med dom minutrarna jag stog senast.. :)