Hjälp please! polaris edge 800x

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Tjenare!Jag har en polaris edge 800x 2002:a vilken boggie har den skotern??Problemet är att jag har köpt en dubbeldyna till edge så kärringen skall få plats också, men nu när jag fått hem den så säger de att fjädrarna som medföljer för att inte skotern skall vara så mjuka, då de 2 fjädrarna som följer med inte passar till en m10 boggi utan till edge boggin..Vilken boggi har jag på min 2002:a?????

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Ja har inte föregående ägare bytt boggi så har du edge boggin!
M10 boggin har en graderad skala där man ställer in hårdheten efter vikt.
Hittar du ingen sån skala så är det lugnt.
Bakre boggidämparen är dessutom mer upprättstående på m10:an och minns jag inte helt fel så sitter det även en fjäder på stötdämparen.

Mvh/Jörgen

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Tjenare!Jag har en polaris edge 800x 2002:a vilken boggie har den skotern??Problemet är att jag har köpt en dubbeldyna till edge så kärringen skall få plats också, men nu när jag fått hem den så säger de att fjädrarna som medföljer för att inte skotern skall vara så mjuka, då de 2 fjädrarna som följer med inte passar till en m10 boggi utan till edge boggin..Vilken boggi har jag på min 2002:a?????
Är det fjäderklädda dämpare så är det M10 annars är det Edge boggie.
Tror att det var bara den blå LE modellen som hade M10 de åren. (01-02)

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
tackar för svaren blev tvungen att kolla upp det där igår så åkte till garage och mycket riktigt det var edge boggin och inte m10:an så tackar för hjälpen!