D drakir Medlem 13 nov 2006 12 0 1 16 nov 2006 #1 Hej! Jag funderar på att köpa en moddad luftburk till min Indy 500 EFI -93, för det ger ju ett vassare ljud, eller hur? Vars kan man köpa en sådan luftburk? Måsta man byta chip i EFI boxen eller ställa om nåt i variatorn? Tack på förhand.
Hej! Jag funderar på att köpa en moddad luftburk till min Indy 500 EFI -93, för det ger ju ett vassare ljud, eller hur? Vars kan man köpa en sådan luftburk? Måsta man byta chip i EFI boxen eller ställa om nåt i variatorn? Tack på förhand.
M Mats_ Välkänd medlem 2 jan 2006 400 0 16 16 nov 2006 #2 Inte går det att köpa nå moddad luftburk. Därimot kan du tabort skivan i din luftburk så blir det bättre!
Inte går det att köpa nå moddad luftburk. Därimot kan du tabort skivan i din luftburk så blir det bättre!
D drakir Medlem 13 nov 2006 12 0 1 16 nov 2006 #4 Mats_ skrev: Inte går det att köpa nå moddad luftburk. Därimot kan du tabort skivan i din luftburk så blir det bättre! Click to expand... Okej, måste man ställa om nåt då? I till exempel EFI-boxen eller variatorn? Polaris-jimmy skrev: Man kan ju köpa en beg. ? Click to expand... Okej. Vet du någon som säljer en?
Mats_ skrev: Inte går det att köpa nå moddad luftburk. Därimot kan du tabort skivan i din luftburk så blir det bättre! Click to expand... Okej, måste man ställa om nåt då? I till exempel EFI-boxen eller variatorn? Polaris-jimmy skrev: Man kan ju köpa en beg. ? Click to expand... Okej. Vet du någon som säljer en?
R Rirro Välkänd medlem 26 jan 2006 120 0 6 Gnärsp 16 nov 2006 #5 Jag vill ju inte påså att det blir fränare ljud! Den kommer ju låta som en Puch dakota
M Mats_ Välkänd medlem 2 jan 2006 400 0 16 17 nov 2006 #6 Fränare ljud blir det inte, men skotern går bättre om du tar bort den stora plastskivan i luftburken.
Fränare ljud blir det inte, men skotern går bättre om du tar bort den stora plastskivan i luftburken.
R Robin 17 nov 2006 #7 hur kan den gå bättre då? något man måste justera, tänker mest på förgasarna (på förgasar indys) efter man plockat bort?
hur kan den gå bättre då? något man måste justera, tänker mest på förgasarna (på förgasar indys) efter man plockat bort?
G Grefven_91 Medlem 12 okt 2006 48 0 1 17 nov 2006 #8 du kanske måste sätta dit större munstycken om han får mer luft