Jag fyller 16 så jag ska ju ha den och typ tävla mot kompisar och så Och vara och köra "off road". Spelar ingen roll om den gör 220. Så länge den går framåt och toppar runt 100 km/h. Det ska gärna vara en billig försäkring och helst vara bensil snål men det är inget måste. Har funderat på en Phazer. Är dom bra?Skulle satsa på endera en yamaha SRV eller en lynx... Yamaha är kända för sina fina motorer går bra.. ska du ha den till att skjutsa familj så är en lynx-modell det naturliga valet. En 3500 eller 3300 kanske.. Har också riktigt fina o pålitliga motorer. Lynxarna går också Fantasktigt i snön.
Vill du så kan du specifisera mer vad du ska ha den till så kasnke jag kan komma me mer nogranna tips..
Mvh / Danne
Jag fyller 16 så jag ska ju ha den och typ tävla mot kompisar och så Och vara och köra "off road". Spelar ingen roll om den gör 220. Så länge den går framåt och toppar runt 100 km/h. Det ska gärna vara en billig försäkring och helst vara bensil snål men det är inget måste. Har funderat på en Phazer. Är dom bra?
Okej ska kolla efter en sådan också. Tack för tipsetPhazer går hur bra som helst, kanske inte den bästa skotern när du ska köra utanför led, men det blir nog svårt att hitta en bra lössnö skoter i den prisklassen
Går ju alltid att kolla på Exiter också, lite mer att köra med
Okej. är dom bra då? alltså som jag skrev så vill jag gärna ha en skoter som inte drar så in i med bränsle och ganska billiga att försäkra?indy modellerna kan ju också finnas i den prisklassen...
Går inte så bra i snön dock :/
Nä, och inte är dom snåla heller, räkna med 3liter/mil i snitt.Går inte så bra i snön dock :/
Typ denna http://www.blocket.se/vi/9583960.htm?ca=2_sDetta med att rekomendera skotrar är ju egentiligen ett stort dilemma.. Alla rekomenderar olika modeller efter deras egna tycke o.s.v. Vissa har bara kört en modell och kan därför inte jämföra med andra heller utan bara gå på rykten.. Det är ju egentligen omöjligt att säga vilken modell du ska ha..
Det är bättre att du egentligen kommer med en annons som folk får titta på och bedöma.. Och då kan man ju försöka göra seriösa bedömningar o inte skriva saker som "kung" lr "bäst" eller dyl.
Ja vet inte, bara ett förslag från moi..
Positivt: Pigg, snygg, kultklassiker, ganska soppasnål, mycket billig att äga, pålitlig motor.