Slutburkar

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Tjena nu startar jag en slutburks tråd så att inte alla gör en ny varje gång dom vill veta nått:)

Ställ alla frågor här sen kan ni länka till ljudklipp med slutburkar(om ni har nåra)...Kom ihåg att skriva vad det är förnån skoter också:rolleyes:
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Finns till m5 på speedtech
Har dom börjat tillverka till M5 nu? Jag mailade dom förut när jag körde M5 och då ville dom att jag skulle skicka original slutburken så att dom kunde mäta den och börja tillverka slutburkar.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Inte för att vara en besserwisser men med en hemmagjord burk så lär du förlora effekt och i värsta fall riskera en nypning på en kolv då trycket i pipan kan bli helt galet, "been there dome that" som man säger... :(

Men om man ändå gör det så snälla, tänk er för när ni är närmare folk än 3km, min "Simons burk" lät ordentligt högt när avgasportarna var öppna!
Fränt tyckte jag tills en polare for ut och reste på sjön, jävlar vad den lät...
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Vill ni köpa bra burkar för Ski-doo/Lynx med +effekt och finns både race(högljudd) trail(ung. mitt emellan race å original i ljudet) för vettiga pengar ung. 1600kr beroende på modell så kontakta Henka utanför Hedemora, tel: 070-7475799
 

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
Tycker det funkar perfekt å göra egna slutburkar.

Eftersom jag tycker det är så ovärt å köpa en slutburk för typ 2000-3000 spänn.

Så jag Köpte en ny ljuddämpare från en bil "Walker" å gjorde egna fästen osv.

Detta gick väl på ca 800 spänn allt som allt!

Resultat>>>> http://www.youtube.com/watch?v=IRF1LKeRcLw
ditt gassvar blev mkt sämre med din hemma gjorda burk , justera gasarna är ett hett tips !
 

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Har kört med denna burk i 1 säsong utan problem.

Var redan medveten om att genom att göra en egen slutburk så kommer det sänka effekten på motorn och även gassvaret bli sämre.

Men nu då jag ska köpa ny skoter i vinter så är jag inte så brydd å fixa massa saker på gammeln!
 

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
tja, vet någon /eller har någon en slutburk till en Polaris edge 600 -01 till salu??