Vad är Felet?

HolyJezus

Aktiv medlem
13 jan 2007
52
0
1
Jag har någon form av bränsleproblem på skotern. Och jag har tagit bort och gjort rent alla slangar och hela pumpen och gjort rent membranen osv.
Så har jag även gjort rent båda förgasarna, men hittar inget direkt fel på dom? För skotern börjar nämnligen blööödra från halvgas upp till fullgas.
Har doc inte testar om det blivit bättre med att kollat förgasarna, Men vad kan det annars vara för fel? Om den forsätter att dö?
 

luggen2

Aktiv medlem
4 sept 2006
66
0
6
Boden
Har exakt samma fel på min mxz 583 -96. Jag rengjorde förgasarna och märkte en viss skillnad. Men efter några turer så kom felet tillbaka. Vore bra om någon som varit med om samma problem har något svar på det här problemet..:confused:
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Ett litet tips är att lägga ut ditt inlägg på något av de märkesrelaterade delarna av forumet och specifisera modell o.s.v. Sen är du säker på att det är bränsle så det inte har med tändningen och göra? har du provat nya stift? Har inga andra direkta förslag.
 

HolyJezus

Aktiv medlem
13 jan 2007
52
0
1
Ett litet tips är att lägga ut ditt inlägg på något av de märkesrelaterade delarna av forumet och specifisera modell o.s.v. Sen är du säker på att det är bränsle så det inte har med tändningen och göra? har du provat nya stift? Har inga andra direkta förslag.
ja jag vet, sorry för det, jag la ut på polaris där först. Men tyckte det var lite klent med svar, så la ut här om någon mer visste =).
 

Bystr0m

Aktiv medlem
3 jan 2007
56
0
1
Junsele
jag har haft nått liknande fel på min ZR nu, och jag har rengjort förgasarna, kollat pump / filter, slangar, tändning. fick nya reedventiler idag och det vart bra nu tror jag :) har inte hunnit kört så mycke måste ställa om förgasarna och så igen för att jag har pillat lite med dom. så du kan ju testa att byta reddventiler. fast om du inte vill lägga ut så mycket pengar så går det att bara köpa läpparna.
 

HolyJezus

Aktiv medlem
13 jan 2007
52
0
1
jag har haft nått liknande fel på min ZR nu, och jag har rengjort förgasarna, kollat pump / filter, slangar, tändning. fick nya reedventiler idag och det vart bra nu tror jag :) har inte hunnit kört så mycke måste ställa om förgasarna och så igen för att jag har pillat lite med dom. så du kan ju testa att byta reddventiler. fast om du inte vill lägga ut så mycket pengar så går det att bara köpa läpparna.
haha okej :D Men jag har inga reedventiler tyvärr, så det borde inte vara problemet.hehe :p men jag har rengjort förgasarna, Har även kollat pumpen men ska även kolla den igen. Slangarna har jag blåst rent, nu har jag bytt mot genomskinliga slangar så jag ser att alting går rätt till. och om det gör det byter jag tillbaka. Men tändningen har jag inte kollat på, Var justerade du där?
 

Bystr0m

Aktiv medlem
3 jan 2007
56
0
1
Junsele
haha okej :D Men jag har inga reedventiler tyvärr, så det borde inte vara problemet.hehe :p men jag har rengjort förgasarna, Har även kollat pumpen men ska även kolla den igen. Slangarna har jag blåst rent, nu har jag bytt mot genomskinliga slangar så jag ser att alting går rätt till. och om det gör det byter jag tillbaka. Men tändningen har jag inte kollat på, Var justerade du där?

jag hade stroblampan och kollade men behövde aldrig justera nått.
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Har det hänt någonting i förgasaren tex. skit så brukar den få för lite soppa.
Går den bra på tomgång o låga varv så får den ju rätt soppamängd där.

Prova med choken när du kör så märker du ju om den påverkas av det.

Troligen är det ett tändningsrelaterat fel eftresom att du säger att den bluddrar= får för mycket bränsle

Hade ett liknande fel på en Indy 500 och det var helskumt men det var tändhattarna som glappade lite och orsakade miss i kanske var 5 tändning = upplevelsen var att den fick för mycket bränsle.
 

HolyJezus

Aktiv medlem
13 jan 2007
52
0
1
Har det hänt någonting i förgasaren tex. skit så brukar den få för lite soppa.
Går den bra på tomgång o låga varv så får den ju rätt soppamängd där.

Prova med choken när du kör så märker du ju om den påverkas av det.

Troligen är det ett tändningsrelaterat fel eftresom att du säger att den bluddrar= får för mycket bränsle

Hade ett liknande fel på en Indy 500 och det var helskumt men det var tändhattarna som glappade lite och orsakade miss i kanske var 5 tändning = upplevelsen var att den fick för mycket bränsle.
Okej tack så mkt. ska kika in tändhattarna då. Hur fixade du det då?
var det bara att inhandla nyatändhattar eller?
 

b00

Medlem
27 jan 2008
38
0
1
Haparanda
Du har inte provat att byta tändstift? :) Och om inte det hjälpte så kan du kolla kolvar / ringar och cylindrar Men börja med det billigaste först o köp nya tändhattar som 931melander sa..
 

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
har ett liknade fel på min revo. efter en hel del felsökning så märkte jag att slangen i tanken låg fel den sög mest luft. sjunk änden hadde lossnat å slangen var lös....lite pill å slangen är på plats igen!