Arctic Cat F1000 SnoPro

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
48
Lycksele
www.inlandets.se
Ämnet Arctic Cat bör innehålla alehanda information om just Arctic Cat.
Teknik skriver man i Teknikforumet.

Tanken med denna tråd kan ju vara reflektioner ang just F1000.
Provkörningar, upplevelser mm mm mm

Självklart tycker jag som läsare att det ska finnas personliga inlägg som syftar till att diskutera en viss modell osv.

Annars har vi ett forum som blir lite av en diktatur med censur, och då faller ju idéen med just detta!!
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Var är allmän intresset över att just du bytt maskin ?

Tanken med denna tråd kan ju vara reflektioner ang just F1000.
Provkörningar, upplevelser mm mm mm

Självklart tycker jag som läsare att det ska finnas personliga inlägg som syftar till att diskutera en viss modell osv.

Jajamänsan , MEN man skall skriva TYDLIGA topics som endast svårligen kan misstolkas osv osv osv.
Och VI vill väl inte ha ett Forum där det är öppet för en massa spekulationer genom att man skriver dåliga Topics på sin tråd ! Eller ?

Tex. så kan ju vissa tolka ditt inlägg som att du skryter över att du tydligen kan/har råd att byta maskin varje år....
Men det var väl inte det du ville... Eller ? ;) ;)



.
 

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Håller med dig hellcat.
Bara för att det första inlägget inte ger oss läsare nått konkret så är det ju bara en början. Kanske får se bilder m.m. Det är säkert många som är intresserade hur den skotern är.
Samma attityd när jag skulle lägga ut en tråd om mitt "cross med skoterboggie" bygge, massa editering från nån moderator. Jävligt trisst. Bygget är i full gång men jag lägger upp det i ett annat forum ist.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Avundsjuk !!

Jag avundsjuk... :D :D :D *ASG*


Helt allvarligt grabbar, kom igen nu !

Ställ er själv frågan :

* Vad ger det Forumet att någon berättar att han/hon köpt NY maskin för andra året i rad ? ( Kan tex väldigt lätt tolkas som SKRYT ! )
eller :
* Bryr jag mig verkligen i att "Pelle" i Glommersträsk köpt tex en NY F-1000 ?



Ni som känner honom kan ju avhandla detta direkt med honom, tex per telefon eller liknande i stället !

SKÄRPNING !

Vi vill inte ha ett Forum med en massa intetsägande snack.

Det kan ni som känner för det avhandla per nån chat sida eller MSN typ !





.
 
Last edited:

HELLCAT

Välkänd medlem
17 okt 2004
136
0
6
Piteå
www.retroskoter.com
:mad: Menar du verkligen allvar ?

Om man vill man skryta om en sådan sak så är väl det något man möjligtvis gör inför sina närmaste polare på sin höjd !
...INTE på ett publikt Forum !

:mad:



.
-------------------------------------------------
Det är ju killar som du som gör Forum tråkiga
massa regler och paragrafer, har vi inte nog med sånt i vårt land??

utan att du ska leka forum polis?

har du inget snällt att säga så var TYST!!

för mig e det jävligt kul att läsa om folk som får äran att förverkliga sina drömmar om en ny skoter

passar det inte så har du valet att klicka bort just den här tråden
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Och så var bollen i rullning...

Men jag måste hålla med 2stroke den här gången (också).
Intetsägande strunt pratar folket på lunarstorm, flashback (nåja) och bike (*host*) och klassen på de forumen känner väl folk till vid det här laget...
 

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Det var kanske meningen att forumskaparen vill skapa en tråd som på sikt skulle bli intressant.

Om det bara var meningen att säga att han ska hämta en ny skoter så håller jag med att det var onödigt. Han har ju inte skrivit något mer inlägg så det var kanske det som var fallet.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
TACK.

Jag måste hålla med 2stroke den här gången (också).

Intetsägande strunt pratar folket på lunarstorm, flashback (nåja) och bike (*host*) och klassen på de forumen känner väl folk till vid det här laget...
:) TACK !

Kul att någon fattar vad jag försöker få fram !



Jag rent personligen struntar fullständigt i att "Pelle" köper fast 10 NYA maskiner per år.

Det det handlar om, är själva NIVÅN på Forumet !
Tyvärr verkar det finnas folk här som inte är gamla nog att att ha uppnåt den mognaden att man förstår detta !
...men deras tid lär nog också komma såsmåningom förhoppningsvis !

Tills dess var god skriv av er på Lunarstorm, Habbohotell, etc etc





.
 
Last edited:

HELLCAT

Välkänd medlem
17 okt 2004
136
0
6
Piteå
www.retroskoter.com
Sv: TACK.

:) TACK !

Kul att någon fattar vad jag försöker få fram !



Jag rent personligen struntar fullständigt i att "Pelle" köper fast 10 NYA maskiner per år.

Det det handlar om, är själva NIVÅN på Forumet !
Tyvärr verkar det finnas folk här som inte är gamla nog att att ha uppnåt den mognaden att man förstår detta !
...men deras tid lär nog också komma såsmåningom förhoppningsvis !

Tills dess var god skriv av er på Lunarstorm, Habbohotell, etc etc

-------------------------------------------------------------

Och jag bryr mig föga va du tycker också...

och mognad?, med tanke på hur du brusar upp ska du inte ens

yttra dig om att vara mogen

du äger inte det här forumet och du bestämmer inte här heller

vad jag tycker är roligt att läsa ska inte du sitta och bestämma

så ge dig !!
 

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
håll dom kort! 2 stroke!
tyvärr så spårade den här tråden från början och det enda som finns kvar att göra nu är att låsa den. när man tittar på ett forum vill man ju ha information! och söker jag på "f-1000" vill inte hitta en tråd med en massa svammel. i överlag tycker jag att modsen här rensar för lite. alltså ta bort inlägg som inte tjänar nått syfte.

till dig som startade tråden hade det varit intresantare om du startade en tråd efter första provturen och dela med dig av dom intryck du fick.

starta en ny tråd då den här inte fyller något syfte längre. eller ännu bättre. fortsätt skriva i en gammal tråd med samma ämne. på ett sånt sätt får man informativa trådar som folk vill läsa.
 
Last edited:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Väcka debatt !

Håll dom kort ! 2stroke !

1. Tvärr så spårade den här tråden från början och det enda som finns kvar att göra nu är att låsa den.
2. När man tittar på ett forum vill man ju ha information !
och söker jag på "f-1000" vill inte hitta en tråd med en massa svammel i.
3. Överlag tycker jag att moderatorerna här på Leden rensar för lite.
Alltså ta bort inlägg som inte tjänar nått syfte.

4. Till dig som startade tråden hade det varit intresantare om du startade en tråd efter första provturen och dela med dig av dom intryck du fick !

Starta en ny tråd då den här inte fyller något syfte längre, eller ännu bättre. fortsätt skriva i en gammal tråd med samma ämne.
På ett sånt sätt får man informativa trådar som folk vill läsa.
mr p-j


Bra skrivet !

- - - - - - - - -

1. Japp egentligen så borde den plockats bort direkt, men jag lät den vara kvar av en orsak : för att väcka debatt !
( detta för att försöka få fram ett bättre Forum för användarna ! )

2. Ja, Ett Forums främsta uppgift är att vara en plats där användarna av detsamma kan hämta eller lämna information om just det som avhandlas på just det specifika forumet.

3. En svår nöt ! :cool: , Jag personligen är för hårdare moderrering än det som är idag men men.... vi får väl se om det börjar att ta skruv nu !

4. Exact !
 
Last edited:

Rx Warrior

Medlem
15 okt 2006
20
0
1
Ö-vik
tycker att Moderator 2stroke själv bidrar att sänka denna tråd genom att fortsätta pajkastningen.

Men låt oss nu få veta mera om din skoter.
Är nu denna tusenkubikare så bra som det sägs..
 

mojjemu

Medlem
24 nov 2006
32
0
6
Håller med Rx Warrior!!
Har själv få en del spydiga komentarer då man frågat om något!! tyvärr är det de man offtast hör när folk pratar om detta forum!

Nog om det!

Har du prövat skotern något?? skulle vara riktigt intressant att höra hur den går, om den känns tung etc!! =)
Var och kollade själv på de nya modellerna och jag måste säga att dom kanske inte är dom snyggaste men ojojoj så sköna dom var!!!
 

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
48
Lycksele
www.inlandets.se
Det finns en ny tråd för detta....
Erfarenheter "NYA" F-serien F1000/F8/Z1 ( 2007 --> ) ? heter den!
Har legat sjuk större delen av tiden, så kolla på ovanstående tråd så får ni läsa.

Tycker personligen att personliga erfarenheter är det viktigaste man kan läsa!!

/J
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.259
80
48
Övik
Som några säger hade det varit helt klart intressantare om du hade startat tråden efter första provturen, för om man måste starta en tråd på ett publikt internetforum om vilken skoter man ska hämta imorgon eller när det nu är, så borde man verkligen skaffa fler vettiga kompisar...

Ingen fakta kan stå sig mot personliga åsikter, absolut, men tänk efter före