Phazer I & II , Toppfart ?

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Går min skoter ovanligt sakta?

Hej jag har en Yamaha Phazer etta års mod -88 Som bara toppar 100-105 km/h är det ovanligt sakta alltså brukar dom gå fortare??

Tacksam för svar!=)
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Hej jag har själv en Yamaha Phazer etta -88 som bara toppar 100-105 km/h är det ovanligt sakta??

Vad toppar era???

Tacksam för svar!=)
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Sv: Vad toppar era Phazrar??

Tänkte att man skulle få svar fortare men kom på att de kanske var dumt! Men vet du vad en Phazer brukar toppa ungefär?? Tacksam för svar!!=)
 
R

Robin

Sv: Vad toppar era Phazrar??

presis, väldigt onödig tråd, dessutom i fel forumavdelning

Läs forum reglerna innan du börjar skriva!

mvh/Robin
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Sv: Går min skoter ovanligt sakta?

Okey tack för svaret såg inte att du hade svarat i den här tråden så glöm de jag skrev i den andra=)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Sv: Vad toppar era Phazrar??

eftersom alla här verkar att kapa killen istället för att svara på frågan så kan jag svara att nej 105 är inte ovanligt sakta för en phazer, det är ungefär vad dom går

Har för mig att jag pressade upp farsans phazer 2 i 110 där nån gång i början av 90 talet när den var ny
 

pberglund

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Piteå Ungern
Sv: Vad toppar era Phazrar??

jag måste ju ha haft en jäkla glädjemätare på gamm phazern min isåfall, men den fick man upp i 140 om man var riktigt envis:)
 
Last edited:

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Sv: Går min skoter ovanligt sakta?

min Phazer II -91 toppar runt 115-120km/h på mätarn så dina 100-105 är nog helt normalt :)
 
R

Robin

Sv: Vad toppar era Phazrar??

Va fan har du fått jobb som forumsheriff lr.
Nej!:mad:
Meningen var inte att gnälla utan att bara påpeka för killen att han borde läsa forumreglerna eftersom han har skapat exakt samma tråd i Yamaha avdelningen som här.

Vist förstår även jag att han är ny på forumet.
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Sv: Vad toppar era Phazrar??

eftersom alla här verkar att kapa killen istället för att svara på frågan så kan jag svara att nej 105 är inte ovanligt sakta för en phazer, det är ungefär vad dom går

Har för mig att jag pressade upp farsans phazer 2 i 110 där nån gång i början av 90 talet när den var ny

Tack då vet jag=)

Mvh/Jesper
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tänk efter hur ni själv vill ha Forumet !

Nej!:mad:
Meningen var inte att gnälla utan att bara påpeka för killen att han borde läsa forumreglerna eftersom han har skapat exakt samma tråd i Yamaha avdelningen som här.

Visst förstår även jag att han är ny på forumet.

Robin

:) BRA att fler reagerar på detta sätt !

Det är alldeles för få som LÄSER Forumreglerna och tänker till en extra gång innan man skriver tex överskriften på sitt inlägg osv.

Men givetvis är det inte alltid så lätt om man precis har blivit medlem, men samtidigt är det just då man behöver ha lite hjälp ifrån de som har varit här länge ! ;)


.
 

marle

Medlem
16 dec 2006
44
0
1
Umeå
Jag har kört 140 med en otrimmad Phazer. Är variatorer och motor i bra skick så bör den i alla fall gå över 130 om det inte är väldigt tungt före vill säga.

Jag har en Phazer nu men det finns ju ingen snö så jag kan ju inte testa.:(

/marle
 

Johan001

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Vi klockade för många år sedan min Phazer I, -89:a tror jag att det var.
Den gick ca 150 km/h på mätaren och då gick det 135 km/h i verkligheten.
Detta var på en slät sjö med hård skare och skotern var rätt så ny.

Kan även nämna att en Exciter I:a gick 180 km/h på mätaren och gjorde 155km/h i verkligheten.
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Kan även nämna att en Exciter I:a gick 180 km/h på mätaren och gjorde 155km/h i verkligheten.
Inte för att det har någon betydelse, men om jag inte missminner mig så uppmättes toppfarten på en exciter II till 140km/h med laser efter plogad väg i Skotermagasinet 1991.