Rave RE 600 HO ( 2007 ) Köphjälp och allmän info... ?

teilus

Medlem
3 mar 2007
10
0
1
35
Kåbdalis
Hade tänkt köpa mig en Rave RE 600, men jag vill veta för- och nackdelar om denna. Dem flesta säger att dem är "tungkörda" osv. Men fattar inte på vilket sätt dom menar :confused: .
Vill också veta hur dem beter sig i djupsnön, och både i fjäll- & skogsmiljö. och sist, hur många liter tar den ungefär per mil?
 

teilus

Medlem
3 mar 2007
10
0
1
35
Kåbdalis
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

men jag kör ju inte så mkt led... vill ha en rolig lekskoter att hoppa och busa med. vill helst inte köpa en lång...
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

sätt en 44mm matta på och ett variatorkit på den så är den klockren.
har ingen re men jag har en RC och är väldigt nöjd med min hade en rev förut och jag är inte besviken att jag bytte
 

teilus

Medlem
3 mar 2007
10
0
1
35
Kåbdalis
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

sätt en 44mm matta på och ett variatorkit på den så är den klockren.
har ingen re men jag har en RC och är väldigt nöjd med min hade en rev förut och jag är inte besviken att jag bytte
Så det funkar att köra i djup puder snö då utan att behöva hålla stumt för att ta sig?!
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

Inte har då jag märkt att min RC går dåligt i snön, tvärtom. Den tar sig fram bättre än de flesta andra i samma klass.
 

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

Har också en RC och jag tycker att den går bra i snön för att vara kort..
 
12 okt 2006
44
0
1
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

Men det är en viss skillnad på en RC och en RE. Den största orsaken till att den gick dåligt snön trodde han var förstärkningarna som sitter under
?fotstegen?
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

RE är ju lättare än RC också, så det låter märkligt om nå förstärkningar under fotstegen skulle göra den värdelös i lössnön...
 
12 okt 2006
44
0
1
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

Sen så kanske han hade för stora förväntningar på den så han tycker den är värdelös därför.
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Sv: Rave RE 600 HO (köphjälp)

Spelar ingen roll vilken kort maskin man har, i riktig puder finns det bara ett läge.
Jag äger själv en RE och tycker den går som en dröm även i djupsnö. Dock är den 38:a mm höga Ripsawmattan ingen pudermatta direkt, den skulle må riktigt bra av ett byte till en 44:a.

En skoter tar bensin, en RE tycker om bensin, den kan säkert vara nere på runt 2,5 l/milen, men den kan även vara upp och segla på runt 5l/milen, allt beroende på körsätt givetvis!
Överlag är det verkligen en kanonmaskin, en riktig fullträff.



/Mattias
 
Senast redigerad av en moderator: