ZR-800 ( 2001 ) Köpråd & allmän info... ?

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Tänkte höra mig lite om en Arctic Cat ZR 800 -01. Har funderat på en sådan här till nästa vinter. :)

Hur går dom i lössnö?
Bensinförbrukning?

Sen era egna uppfattningnar om om, helst allt ni kan komma på! :rolleyes:

Har sökt efter sådana här trådar, men dom var så gamla!

Svar uppskattas!



// Marcus
 

Freddep

Välkänd medlem
25 nov 2006
100
0
16
Boden
Sv: Arctic Cat ZR 800

Går kanonbra. Tar sig kanonbra i lössnö. Drar 2-5 liter beroende på körning, före och förare. Däremot så tror jag inte den hänger med tex mot en lynx el ski doo i samma årskull vad gäller kvalite, dämpare & fjädring.(det är min uppfattning iaf)
 

eliazon

Medlem
24 jan 2007
12
0
1
Sv: Arctic Cat ZR 800

Motorn går väldigt bra, min drar inte allt för mkt soppa ungefär 3.5 vid hård körning i puder. har bara positivt att säga om den :D
Sätt på en 44as matta så skottar den fint :)
 

KingPin

Medlem
25 feb 2007
28
0
1
The Norrland
Sv: Arctic Cat ZR 800

Min ZR800 -01 GICK alldeles utmärkt....har motorn på rep just nu men det anser inte jag vara nåt typiskt fel just för den här modellen......som vanligt när man kontaktar någon firma så säger dom "det där har vi aldrig råkat ut för tidigare på en SÅN HÄR motor".....annars en kraftfull maskin!

Förra vintern körde jag å en polare med en 02as 800 både hårt och mycket - överallt....blev mycket ospårad klättring...hoppande....ledrace....dikesrace...
Dom här går verkligen bra i puder även med std. 32mm matta så länge man håller ner tummen....detaljfinish har den väl inte, men vem bryr sig, ska man plåga runt i snön så finns det viktigare saker att uppskatta, tex. fjädringen, motorn, BROMSARNA som e underbara....
Styrhöjare är ett måste, jag har även flyttat fram styrstången då man allt som oftast står upp när man härjar....

Dynorna på -01an brukar spricka i framkant mot tanken, så är det på min och jag har sett flera som klätt om dynan med skiftande resultat....02:ans dyna är av bättre kvalitet, dock helsvart med orange text...
Drivaxellager bör kollas upp....fast det är en billig och okomplicerad historia att byta...orginalremmarna håller inte heller, kör nu med nån Gates mountainrem eller vad det var....har iaf. sprängt 2st orginalremmar varav en gjorde fotsteget och skyddsplåten buckliga....

En rolig och prisvärd maskin helt enkelt!
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Okej, det låter som att vara en bra maskin! :)

Bra ifall den går bra i snö! ;)

Men hur är en ZR 600 -01 då? :rolleyes:

// Marcus